Adamson-Eric – Põhjarannik
1939
Triptühhon, õli, puit
Keskmine paneel 81 x 100 cm, külg 2 x 81 x 65 cm
Eesti Kunstimuuseum
Tekst: Darja Jefimova
Adamson-Eric (sünninimi Erich Carl Hugo Adamson; 1902–1968) kuulub Eesti kunstiloos teedrajavate modernismi klassikute hulka, olles võrdselt tugev nii maalikunstis kui ka peaaegu kõigil tarbekunsti- ja disainialadel. 1920. ja 1930. aastatel oli Adamson-Eric kohaliku kunstielu üks suuremaid kosmopoliite, kes jõudis reisida, õppida ja töötada mitmel pool Euroopa keskustes. Kolmeaastaste õpingute ajal Pariisis mõjutas kunstniku esteetilisi tõekspidamisi ja maalikäekirja kujunemist oluliselt prantsuse maalikultuur, eelkõige hilisimpressionism. 1930. aastate teisel poolel paelus kunstnikku üha rohkem vabaõhumaal, valguse ja värvi suhe ning hetkemeeleolude tabamine. „Põhjarannik“ valmis 1939. aastal, mis oli Adamson-Ericu karjääri üks tipphetki, kui kunstnik esitles oma maale näitustel Stockholmis, Roomas, Budapestis ja Antwerpenis. Isikunäitusteni jõudsid Eestis sel ajal vaid väga vähesed.
Viimati muudetud: 12.09.2024