Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Eelnõu andmed

Algataja: Vabariigi Valitsus
Algatatud: 09.01.2017
Juhtivkomisjon: Majanduskomisjon
Juhtivkomisjoni esindaja: Aivar Kokk
Vastutav ametnik: Marin Daniel

Eelnõu algteksti tutvustus

Eelnõuga võetakse üle ELi kohustus, mille kohaselt peab aastaks 2020 liikmesriikides tarbitud transportkütustest moodustama taastuvast allikast toodetud kütus ehk biokütus 10 protsenti kütuste koguenergiast . 2015. aasta seisuga kasutati Eestis transpordis 0,2 protsenti taastuvatest energiaallikatest toodetud kütuseid, põhiliselt roheelektrit. Eelnõu sätestab, et aktsiisilaost väljuv kütus peab sisaldama biokütust alates 2017. aasta 1. maist vähemalt 3,3 protsenti igas tarbimisse lubatud kütuse liitris, alates 2018. aasta 1. aprillist vähemalt 6,4 protsenti igas tarbimisse lubatud kütuse liitris, alates 2019. aastast vähemalt 8 protsenti, kuid igas tarbimisse lubatud kütuse liitris vähemalt 6,4 protsenti ning alates 2020. aastast vähemalt 10 protsenti, kuid igas tarbimisse lubatud kütuse liitris vähemalt 6,4 protsenti. Biokütust toodetakse taastuvatest allikatest nagu jäätmetest, loomsetest taimsetest rasvadest, toiduks kõlbmatuks teraviljast, rapsiseemnetes, vetikatest jne. Meie lähiriikidest toodetase seda näiteks Soomes ja Leedus. Kuivõrd Lätis ei pea 2017 ja 2018 aasta talvel diislikütusele biokütust lisama, ei ole eelnõu kohaselt diislikütusele biokütuse lisamine kohustuslik perioodil 1. november 2017. a – 31. märts 2018. Enamus Eestis kasutusel olevatest sõidukitest on võimelised biokütuse lisandiga kütuseid probleemideta kasutama. Sõidukid, mille tootjad ei luba kasutada biokütuse lisandiga bensiini, saavad kasutada bensiini 98. Sõidukitest, milles ei soovitata biokütuse lisandiga kütuseid kasutada, annab ministeerium ülevaate maanteeameti veebilehel. Muudatuste jõustumisel võib eeldada bensiini hinnatõusu ligi 0,5 eurosenti liitri kohta ja diislikütuse puhul ca 1-1,5 eurosenti liitri kohta. 2018. aastal võib hinnatõus olla 1-2,9 eurosenti liitri kohta, 2019. aastal 1,2-3,6 eurosenti liitri kohta ja 2020.a 1,5-4,5 eurosenti liitri kohta võrreldes 2016. aasta novembrikuu hindadega. Hinnaprognoos baseerub etanooli ja kvaliteetse biodiislikütuse 2016. aasta novembrikuu hindadel. Arvestades, et veel paar aastat tagasi oli võimalik hinnatõus ligi kaks korda kõrgem, ei pruugi biolisandit lisamise kohustus vedelkütuste hinda lähitulevikus üldsegi muuta, märgitakse seletuskirjas. Juhtivkomisjoniks määrati majanduskomisjon.

Tekstid

361 SE Eelnõu menetluskäik

Jõustamine
03.05.2017 Avaldatud Riigi Teatajas
21.04.2017 Välja kuulutatud
13.04.2017 Saadetud Vabariigi Presidendile
Kolmas lugemine
12.04.2017 Täiskogu korraline istung kolmapäev, 12.04.2017 14:00
Otsus: Vastuvõetud
Teine lugemine
22.03.2017 Täiskogu korraline istung kolmapäev, 22.03.2017 14:00
Otsus: Saadetud kolmandale lugemisele
13.03.2017 Komisjoni istung esmaspäeval, 13. märtsil 2017
Otsus: Teha ettepanek võtta eelnõu täiskogu päevakorda 22.03.2017 14:00
Otsus: Teha ettepanek teine lugemine lõpetada
Otsus: Teha ettepanek saata eelnõu kolmandale lugemisele, kui teine lugemine lõpetatakse, 12.04.2017 14:00
Otsus: Teha ettepanek viia läbi eelnõu lõpphääletus

Protokoll

Protokoll

Protokoll

Esimene lugemine
08.02.2017 Täiskogu korraline istung kolmapäev, 8.02.2017 14:00
Otsus: Esimene lugemine lõpetatud
24.01.2017 Komisjoni istung teisipäev, 24.01.2017 14:00
Otsus: Teha ettepanek võtta eelnõu täiskogu päevakorda 08.02.2017 14:00
Otsus: Määrata ettekandjaks Aivar Kokk
Otsus: Teha ettepanek esimene lugemine lõpetada
Otsus: Teha ettepanek määrata muudatusettepanekute tähtajaks 22.02.2017 12:00

Protokoll

Protokoll

Algatamine
10.01.2017 Menetlusse võetud
09.01.2017 Algatatud

Arvamused

Tagasiside
 

Prindi

Marin Daniel

Haridus

  • Haridustase
    Kõrgharidus (magistrikraad)
  • Eriala
    Õigusteadus ( - 2005)
  • Õppeasutus
    Akadeemia Nord