Eelnõu andmed

Algataja: Vabariigi Valitsus
Algatatud: 14.04.2025
Juhtivkomisjon: Majanduskomisjon
Juhtivkomisjoni esindaja: Marek Reinaas
Vastutav ametnik: Piia Schults

Eelnõu algteksti tutvustus

Eelnõuga ajakohastatakse tarbijakaitseseaduse norme, et vähendada väljaprinditavate ostudokumentide ja posti teel saadetavate paberarvete hulka. Kehtivad õigusnormid ei ole piisavalt paindlikud, kuigi tehnoloogia areng võimaldab üha enam dokumente edastada elektrooniliselt ning neid ka elektrooniliselt säilitada. Seetõttu kulub endiselt suur hulk paberit, mis suurendab nii kauplejate keskkonnajalajälge kui ka halduskulusid. Muudatuste eesmärk on soodustada keskkonnasäästlikke ja kaasaegseid lahendusi, andes kauplejatele võimaluse edastada dokumente digitaalselt. Tarbija võib edaspidi saada arve teavituse lühisõnumina või säilitada ostudokumenti kaupleja mobiilirakenduses. Samas on eelnõu koostamisel arvestatud ka suuremat kaitset vajavate tarbijate, eelkõige vanemaealiste, vajadustega – neile jääb võimalus saada dokumente paberkandjal ka edaspidi.

Tekstid

624 SE Eelnõu menetluskäik

14.04.2025
Algatatud
15.04.2025
Menetlusse võetud
24.04.2025
Komisjoni istung neljapäev, 24.04.2025 kell 14.00
Otsus: Määrata juhtivkomisjoni esindajaks Marek Reinaas
14.04.2025
Algatatud
15.04.2025
Menetlusse võetud
24.04.2025
Komisjoni istung neljapäev, 24.04.2025 kell 14.00
Otsus: Määrata juhtivkomisjoni esindajaks Marek Reinaas
Tagasiside