Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Eelnõu andmed

Algataja: Vabariigi Valitsus
Algatatud: 19.06.2017
Juhtivkomisjon: Majanduskomisjon
Juhtivkomisjoni esindaja: Erki Savisaar
Vastutav ametnik: Marin Daniel

Tutvustus

Valitsuse 19. juunil algatatud autoveoseaduse eelnõuga (488 SE) kehtestatakse autoveoseaduse uus terviktekst, kuna seaduse muudatused on läbivad. Seadus reguleerib autovedude korraldamist ja kehtestab nõuded autovedusid korraldavatele ja seotud isikutele. Eelnõuga kaob autojuhil kohustus kanda riigisisestel veosevedudel kaasas veo õigust tõendavaid dokumente. Autojuhil peab kaasas olema isikut tõendav dokument, et andmeid saaks andmebaasist kontrollida, veose saatedokumendid võivad edaspidi olla elektroonilised. Eelnõuga suurendatakse vedaja vastutust. Vedaja korraldab oma veotegevust autojuhtide kaudu, mistõttu on autoveoalased rikkumised, mille eest on karistatud autojuhti, käsitletavad vedaja rikkumistena. Muudatused aitavad kindlustada liiklus- ja veoseohutust, kuna vedaja hakkab otseselt tema korraldatud veoseveol toime pandud rikkumise eest vastutama. Eelnõuga luuakse veose saatja väärteomenetluslik vastutus. Täna vastutab väärteomenetluse mõttes saatjapoolse veose nõuete rikkumise eest autojuht või vedaja. Eelnõu kohaselt võib veose saatja vastutada ka veose saatedokumentide täitmise ning veose sõidukile paigutamise, kinnitamise või katmisega seotud nõuete rikkumise eest. Juhul kui veose saatja ja vedaja on eelnevalt kokku leppinud, et vedaja selle eest ei vastuta. Politsei võib taotleda väärteomenetluse raames aresti autojuhile, kui ta on jätnud korduvalt eelnevate raskete autoveoalaste õigusrikkumiste eest määratud rahatrahvid tasumata ning on toime pannud uue raske autoveoalase rikkumise. Tegu on täiendava meetmega, mis on oluline eelkõige välisriikide autojuhtide osas, kuna praktikas on selgunud, et suur osa trahvidest jäetakse tasumata ning täitemenetlus neile ei kohaldu. Autojuhi ameti- ja täienduskoolitust korraldavatel õppeasutustel kaob kohustus taotleda HTM-i väljastatava mootorsõidukijuhi koolituse tegevusluba. Nende õppeasutuste lektoritele kehtestatakse perioodiline (iga 5 aasta tagant) täienduskoolituse kohustus.

Tekstid

488 SE Eelnõu menetluskäik

Esimene lugemine
10.10.2017 Täiskogu korraline istung teisipäev, 10.10.2017 10:00
Otsus: Esimene lugemine lõpetatud
26.09.2017 Komisjoni istung teisipäev, 26.09.2017 14:00
Otsus: Saata eelnõu esimesele lugemisele muudetud kujul

Protokoll

Protokoll

25.09.2017 Komisjoni väljasõiduistung esmaspäev, 25.09.2017 11:15
Otsus: Ettepanek võtta täiskogu päevakorda 10.10.2017 10:00
Otsus: Teha ettepanek esimene lugemine lõpetada
Otsus: Teha ettepanek määrata muudatusettepanekute tähtajaks 24.10.2017 12:00

Protokoll

Protokoll

Protokoll

Algatamine
11.09.2017 Komisjoni istung esmaspäev, 11.09.2017 11:10
Otsus: Määrata ettekandjaks Erki Savisaar
19.06.2017 Menetlusse võetud
19.06.2017 Algatatud

Arvamused

  • 21.11.2017

    Transpordi valdkonna erialaliitude arvamus autoveoseaduse eelnõu 488 SE kohta
    Arvamuse esitaja: Tallinna Tehnikakõrgkool, Logistikainstituut, Eesti Ostu ja Tarneahela Juhtimise Ühing, Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon, Autoettevõtete Liit MTÜ, Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA)

  • 30.10.2017

    Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi arvamus autoveoseaduse eelnõu 488 SE kohta
    Arvamuse esitaja: Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium

  • 16.10.2017

    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni ja Autoettevõtete Liidu arvamus autoveoseaduse eelnõu 488 SE kohta
    Arvamuse esitaja: Autoettevõtete Liit MTÜ, Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA)

  • MAJK vastuskiri transpordi ja logistikasektori erialaliitude ühispöördumisele

  • Kõik arvamused
Tagasiside
 

Prindi

Marin Daniel

Haridus

  • Haridustase
    Kõrgharidus (magistrikraad)
  • Eriala
    Õigusteadus (2005)
  • Õppeasutus
    Akadeemia Nord