Riigikogu otsus „Metsanduse arengukava aastani 2030 kinnitamine“ 774 OE
Muudatusettepanekute tähtaeg: 08.02.2023 / 12:00
Eelnõu andmed
Algataja: Vabariigi ValitsusAlgatatud: 19.01.2023
Juhtivkomisjon: Keskkonnakomisjon
Juhtivkomisjoni esindaja: Andres Metsoja
Vastutav ametnik: Elle Kaur
Eelnõu algteksti tutvustus
Arengukava seab peaeesmärgiks Eesti metsanduse kestlikkuse. Selleks tuleb metsanduses tagada metsaökosüsteemide ja nende elurikkuse püsimise ning kohanemine kliimamuutuste mõjuga. Metsasektor peab olema majanduslikult konkurentsivõimeline. Metsanduspoliitika peab olema kaasav ning arvestama sotsiaalsete ja kultuuriliste väärtustega. Arengukava koostamisel on keskne roll olnud mitmel juhtkogul, keskkonnaministeeriumi metsandusnõukogul, arengukava algatamiseks moodustatud töörühmal, rahva esindajatest koosnenud metsakogul, huvirühmadel, samuti muul tagasisidel. Arengukava annab põhjaliku ülevaate metsanduse olukorrast. Eesti metsamaa pindala on 2,3 miljonit hektarit, mis moodustab üle poole kogu Eesti maismaa (koos siseveekogudega) pindalast. Eesti metsamaa pindala on järjepidevalt suurenenud peamiselt endiste põllumajanduslike maade varal. Viimasel kümnendil on suurenenud ka looduskaitse alla kuuluva metsamaa osakaal. 2021 a andmeil on riigimetsamaa 1,08 miljonist hektarist nüüdseks range kaitse all rohkem kui kolmandik ning kogu Eesti metsamaa pindalast moodustab range kaitse all olev mets 17,5 protsenti. Metsa majandamine tähendab metsa uuendamist, kasvatamist, kasutamist ja kaitset. Metsade uuendamiseks kasutatakse uuendusraieid, mis jagunevad lage- ning turberaieteks. Uuendusraietele on seadusega pandud mitmeid piiranguid, näiteks raievanus, langi maksimaalne pindala, säilik- ja seemnepuude jätmine jm, et toetada ennekõike elurikkuse säilimist. Uuendusraiete mahud annavad suurema osa kogu aastasest raiemahust, aga raietele seatud tingimustega saab riik kaudselt neid mahtusid suunata. Erametsade uuendamine sõltub metsaseadusega määratud kohustuse järgimisest, et uuendusraiega raiutud puistud uuendataks õigel ajal, erametsaomanikule tehtud tulumaksuseaduse erisusest, metsa uuendamise toetustest ja metsapuutaimede kättesaadavusest turul. Metsaseaduse kohaselt koostatakse metsanduse suunamiseks iga kümne aasta jaoks metsanduse arengukava, milles määratakse metsanduse arengueesmärgid ning kirjeldatakse nende saavutamiseks vajalikke meetmeid ja vahendeid. Käesolev arengukava on kolmas järjestikune metsanduse arengudokument ja on jätkuks „Eesti metsanduse arengukavale 2011–2020“.
Tekstid
774 OE Eelnõu menetluskäik
Otsus: Teha ettepanek võtta eelnõu täiskogu päevakorda 24.01.2023 10:00
Otsus: Teha ettepanek esimene lugemine lõpetada
Otsus: Teha ettepanek määrata muudatusettepanekute tähtajaks 08.02.2023 12:00
Otsus: Määrata juhtivkomisjoni esindajaks Andres Metsoja
Otsus: Esimene lugemine lõpetatud
Otsus: Teha ettepanek võtta eelnõu täiskogu päevakorda 24.01.2023 10:00
Otsus: Teha ettepanek esimene lugemine lõpetada
Otsus: Teha ettepanek määrata muudatusettepanekute tähtajaks 08.02.2023 12:00
Otsus: Määrata juhtivkomisjoni esindajaks Andres Metsoja
Otsus: Esimene lugemine lõpetatud
Muudatusettepanekud
-
Riigikogu liikme S. Kiisleri muudatusettepanekud Riigikogu otsuse „Metsanduse arengukava aastani 2030 kinnitamine“ eelnõu 774 OE kohta
Muudatusettepanek Muudatusettepanek asice -
Eesti Keskerakonna fraktsiooni muudatusettepanek Riigikogu otsuse „Metsanduse arengukava aastani 2030 kinnitamine“ eelnõu 774 OE kohta
Muudatusettepanek asice Muudatusettepanek
Arvamused
-
20.02.2023
KEKK vastuskiri eelnõu menetlemisest
-
10.02.2023
Eesti Puitmajaliit MTÜ arvamus Riigikogu otsuse „Metsanduse arengukava aastani 2030 kinnitamine“ eelnõu 774 OE kohta
-
08.02.2023
MTÜ Roheline Pärnumaa arvamus Riigikogu otsuse „Metsanduse arengukava aastani 2030 kinnitamine“ eelnõu 774 OE kohta
-
07.02.2023
Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liidu arvamus Riigikogu otsuse „Metsanduse arengukava aastani 2030 kinnitamine“ eelnõu 774 SE kohta
Kõik arvamused