Liiklusseaduse ja autoveoseaduse muutmise seadus 302 SE
Muudatusettepanekute tähtaeg: 02.11.2023 / 17:15
Eelnõu andmed
Algataja: Vabariigi ValitsusAlgatatud: 27.09.2023
Juhtivkomisjon: Majanduskomisjon
Juhtivkomisjoni esindaja: Mario Kadastik
Vastutav ametnik: Piia Schults
Eelnõu algteksti tutvustus
Eelnõuga muudetakse seadusega kehtestatud veoauto teekasutustasu määrasid, mille eesmärgiks on veoautode energiatõhususe parandamine ning negatiivse keskkonnamõju vähendamine, rakendades rohkem „saastaja maksab“ printsiipi viisil, mis ei halvenda ebamõistlikult ettevõtjate konkurentsivõimet ja elanike toimetulekut. Eelnõu on seotud ELi vastava direktiivi Eesti õigusesse ülevõtmisega asjakohases ulatuses. Teekasutustasu määr sõltub veoauto ja selle haagise täismassist, EURO-heitgaasiklassist ja telgede arvust. Eelnõuga kavandatud päevane teekasutustasu määr jääb vahemikku 4-40 eurot (kehtiv päeva määr 9-12 eurot) ning aastane teekasutustasu määr vahemikku 200-2000 eurot (kehtiv aasta määr 500-1300 eurot). Teekasutustasu määrade diferentseerimisel, kus saastavamad ja raskemad veokid maksavad proportsionaalselt rohkem kui vähem saastavamad sõidukid, vähenevad Eestis sõitvate veoautode CO2 heitkogused eeldatavalt u 2,41 kt võrra esimesel aastal võrreldes stsenaariumiga, kui teekasutustasude suurused jääksid kehtivale tasemele. Lisaks muudetakse sätestatud trahviühikuid isikutele, kes lubavad teisi sõitma või juhivad ise veoautot teekasutustasu tasumata või kui teekasutustasu on tasutud väikesemas määras. Uued trahvimäärad on kooskõlas karistusseadustikuga sätestatud ulatuses ning piisavalt motiveerivad, et vältida teekasutustasu maksmata jätmist. Trahvide tõstmist puudutavad muudatused tulenevad riigisisesest vajadusest ja ei ole seotud direktiivi ülevõtmisega. Täiendavalt võetakse eelnõuga Eesti õigusesse üle ELi direktiivi reisijate- või kaubaveol kasutatavate teatavate maanteesõidukite juhtide alus- ja jätkuõppe kohta (kodifitseeritud) reisijaid vedavate juhtide vanust ja väljaõpet puudutavad sätted. Eelnõuga tehtav autoveoseaduse muudatus on seotud ELi direktiivi ülevõtmisega.
Tekstid
302 SE Eelnõu menetluskäik
Otsus: Määrata juhtivkomisjoni esindajaks Mario Kadastik
Otsus: Teha ettepanek võtta eelnõu täiskogu päevakorda 18.10.2023 14:00
Otsus: Teha ettepanek esimene lugemine lõpetada
Otsus: Arutelu jäi pooleli
Otsus: Esimene lugemine lõpetatud
Lisad
StenogrammOtsus: Vastuvõetud
Lisad
StenogrammOtsus: Määrata juhtivkomisjoni esindajaks Mario Kadastik
Otsus: Teha ettepanek võtta eelnõu täiskogu päevakorda 18.10.2023 14:00
Otsus: Teha ettepanek esimene lugemine lõpetada
Otsus: Arutelu jäi pooleli
Otsus: Esimene lugemine lõpetatud
Lisad
StenogrammOtsus: Vastuvõetud
Lisad
StenogrammMuudatusettepanekud
-
Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni muudatusettepanekud liiklusseaduse ja autoveoseaduse muutmise seaduse eelnõu 302 SE kohta
Muudatusettepanek asice Muudatusettepanek asice Muudatusettepanek Muudatusettepanek -
Riigikogu liikmete A. Froschi ja K. Kingo muudatusettepanekud liiklusseaduse ja autoveoseaduse muutmise seaduse eelnõu 302 SE kohta
Muudatusettepanek asice Muudatusettepanek -
Riigikogu liikmete H.-M. Helme ja E. Poolametsa muudatusettepanekud liiklusseaduse ja autoveoseaduse muutmise seaduse eelnõu 302 SE kohta
Muudatusettepanek asice Muudatusettepanek
Kõik muudatusettepanekud
Arvamused
-
16.11.2023
Eelnõule 302 SE esitatud muudatusettepanekute edastamine
-
16.11.2023
Eelnõude vastuvõtmise sidumine usaldusküsimusega
-
13.11.2023
Kliimaministeeriumi täiendatud arvamus liiklusseaduse ja autoveoseaduse muutmise seaduse eelnõu 302 SE ning sellele esitatud arvamuste ja muudatusettepanekute kohta
-
06.11.2023
Kliimaministeeriumi arvamus liiklusseaduse ja autoveoseaduse muutmise seaduse eelnõu 302 SE ja sellele esitatud muudatusettepanekute kohta
Kõik arvamused