Nairobi rahvusvahelise laevavrakkide eemaldamise 2007. aasta konventsiooni ratifitseerimise seadus 123 SE
Срок представления поправок: 10.02.2020 / 17:15
Данные о проекте
Инициатор: Vabariigi ValitsusИнициирован: 18.12.2019
Ведущая комиссия: Keskkonnakomisjon
Представитель ведущей комиссии: Игорь Кравченко
Ответственный служащий: Vivi Older
Eelnõu algteksti tutvustus
Eelnõuga ratifitseeritakse 2007. aasta 18. mail Nairobis vastu võetud rahvusvaheline laevavrakkide eemaldamise konventsioon. Konventsioon kehtestab ühtsed rahvusvahelised reeglid ohtlike laevavrakkide eemaldamiseks ja sellega kaasnevate kulude hüvitamiseks. Laevaomanikele, kellel on laev kogumahutavusega 300 ja enam, rakendub kohustusliku kindlustuse nõue, millega on tagatud ohtlike laevavrakkide eemaldamise kulud. Konventsioon ei kohaldu tagasiulatuvalt. Eesti soov on kohaldada konventsiooni kõikidel merealadel, mitte ainult majandusvööndis ning sellest tulenevalt tehakse seaduseelnõu kohaselt asjakohane deklaratsioon. Konventsiooni mõju avaldub ettevõtlusele ja ettevõtluskeskkonnale. See suurendab ettevõtjate kindlustunnet, et Eestis kui mereriigis kohaldatakse ühtseid standardeid. Eelnõu sihtgrupp on Eestis registreeritud laevade omanikud ja prahilepingu alusel Eesti lipu all sõitvad laevad, samuti Eesti mereala külastavate teiste riikide lipu all sõitvate laevade omanikud. Laevaomanikel on kohustus kindlustada laev laeva vrakistumisega seotud kahjude katmiseks konventsiooniga kehtestatud vastutuskindlustuse ulatuses, mis sõltub laeva mahutavusest. Konventsiooni ratifitseerimine avaldab positiivset mõju keskkonnakaitsele ja inimese tervisele, sest võimaldab õnnetuse korral tõhusamalt reageerida ja võimaliku reostuse levikut takistada. Praeguseks on konventsiooni ratifitseerinud või sellega ühinenud 40 riiki, neist 13 Euroopa Liidu riigid. Eesti on konventsioonile alla kirjutanud 28. märtsil 2008. Konventsioon jõustub Eesti suhtes kolm kuud pärast päeva, mil ratifitseerimiskiri antakse hoiule Rahvusvahelise Meresõiduorganisatsiooni (International Maritime Organization, IMO) peasekretärile. Konventsiooni täitmiseks on vaja muuta meresõiduohutuse seadust, mille muutmise seaduse eelnõu on kooskõlastamisel. Muudatuste kohaselt hakkab konventsiooni kohaseid tunnistusi väljastama Veeteede Amet, mis toob neile kaasa mõningase töökoormuse kasvu.
Tексты
Инициирование | |
Первое чтение | |
Второе чтение | |
Вступление в силу |
123 SE Ход производства по проекту
Вступление в силу | ||
---|---|---|
13.03.2020 | Опубликован в Riigi Teataja | |
11.03.2020 | Провозглашен | |
11.03.2020 | Провозглашен | |
27.02.2020 | Направлен президенту республики | |
Второе чтение | ||
26.02.2020 |
Täiskogu korraline istung kolmapäev, 26.02.2020 14:00 Постановление: Vastuvõetud | |
17.02.2020 |
Komisjoni istung esmaspäev, 17.02.2020 kell 11.10 Постановление: Предложение включить в повестку дня пленарного заседания 26.02.2020 14:00 Постановление: Внести предложение завершить второе чтение Постановление: Внести предложение провести окончательное голосование по законопроекту | |
Первое чтение | ||
27.01.2020 |
Täiskogu korraline istung esmaspäev, 27.01.2020 15:00 Постановление: Первое чтение закончено | |
20.01.2020 |
Komisjoni istung esmaspäev, 20.01.2020 kell 11.10 Постановление: Предложение включить в повестку дня пленарного заседания 27.01.2020 15:00 Постановление: Внести предложение завершить первое чтение | |
Инициирование | ||
19.12.2019 | Принят в производство | |
18.12.2019 | Инициирован |