Riigikogu
Пропустить навигацию

Riigikogu

Данные о проекте

Инициатор: Vabariigi Valitsus
Инициирован: 18.12.2019
Ведущая комиссия: Keskkonnakomisjon
Представитель ведущей комиссии: Игорь Кравченко
Ответственный служащий: Vivi Older

Eelnõu algteksti tutvustus

Eelnõuga ratifitseeritakse 2007. aasta 18. mail Nairobis vastu võetud rahvusvaheline laevavrakkide eemaldamise konventsioon. Konventsioon kehtestab ühtsed rahvusvahelised reeglid ohtlike laevavrakkide eemaldamiseks ja sellega kaasnevate kulude hüvitamiseks. Laevaomanikele, kellel on laev kogumahutavusega 300 ja enam, rakendub kohustusliku kindlustuse nõue, millega on tagatud ohtlike laevavrakkide eemaldamise kulud. Konventsioon ei kohaldu tagasiulatuvalt. Eesti soov on kohaldada konventsiooni kõikidel merealadel, mitte ainult majandusvööndis ning sellest tulenevalt tehakse seaduseelnõu kohaselt asjakohane deklaratsioon. Konventsiooni mõju avaldub ettevõtlusele ja ettevõtluskeskkonnale. See suurendab ettevõtjate kindlustunnet, et Eestis kui mereriigis kohaldatakse ühtseid standardeid. Eelnõu sihtgrupp on Eestis registreeritud laevade omanikud ja prahilepingu alusel Eesti lipu all sõitvad laevad, samuti Eesti mereala külastavate teiste riikide lipu all sõitvate laevade omanikud. Laevaomanikel on kohustus kindlustada laev laeva vrakistumisega seotud kahjude katmiseks konventsiooniga kehtestatud vastutuskindlustuse ulatuses, mis sõltub laeva mahutavusest. Konventsiooni ratifitseerimine avaldab positiivset mõju keskkonnakaitsele ja inimese tervisele, sest võimaldab õnnetuse korral tõhusamalt reageerida ja võimaliku reostuse levikut takistada. Praeguseks on konventsiooni ratifitseerinud või sellega ühinenud 40 riiki, neist 13 Euroopa Liidu riigid. Eesti on konventsioonile alla kirjutanud 28. märtsil 2008. Konventsioon jõustub Eesti suhtes kolm kuud pärast päeva, mil ratifitseerimiskiri antakse hoiule Rahvusvahelise Meresõiduorganisatsiooni (International Maritime Organization, IMO) peasekretärile. Konventsiooni täitmiseks on vaja muuta meresõiduohutuse seadust, mille muutmise seaduse eelnõu on kooskõlastamisel. Muudatuste kohaselt hakkab konventsiooni kohaseid tunnistusi väljastama Veeteede Amet, mis toob neile kaasa mõningase töökoormuse kasvu.

Tексты

123 SE Ход производства по проекту

Вступление в силу
13.03.2020 Опубликован в Riigi Teataja
11.03.2020 Провозглашен
11.03.2020 Провозглашен
27.02.2020 Направлен президенту республики
Второе чтение
26.02.2020 Täiskogu korraline istung kolmapäev, 26.02.2020 14:00
Постановление: Vastuvõetud
17.02.2020 Komisjoni istung esmaspäev, 17.02.2020 kell 11.10
Постановление: Предложение включить в повестку дня пленарного заседания 26.02.2020 14:00
Постановление: Внести предложение завершить второе чтение
Постановление: Внести предложение провести окончательное голосование по законопроекту

KEKK protokoll 17.02.2020.pdf

KEKK_protokoll_17.02.2020.asice

Первое чтение
27.01.2020 Täiskogu korraline istung esmaspäev, 27.01.2020 15:00
Постановление: Первое чтение закончено
20.01.2020 Komisjoni istung esmaspäev, 20.01.2020 kell 11.10
Постановление: Предложение включить в повестку дня пленарного заседания 27.01.2020 15:00
Постановление: Внести предложение завершить первое чтение

KEKK_protokoll_20.01.2020.asice

KEKK protokoll 20.01.2020.pdf

Инициирование
19.12.2019 Принят в производство
18.12.2019 Инициирован
Обратная связь
 

Распечатать

Виви Олдер

Образование

  • Образование
    Высшее образование (магистр)
  • Специальность
    Keskkonnakorraldus ( - 2009)
  • Учебное заведение
    Tartu Ülikool

  • Образование
    Прикладное высшее образование
  • Специальность
    Keskkonnateadus ( - 2004)
  • Учебное заведение
    Tartu Ülikooli Türi Kolledž