Riigikogu keskkonnakomisjoni esimees Tõnis Lukas annab teisipäeval, 18. detsembril kell 13 Riigikogus (ruum L 262) PRESSIKONVERENTSI, kus ta tutvustab keskkonnakomisjoni raportit „Raskeveokite täismassipiirangute mõju metsanduse arengule ja keskkonnaseisundile. Ettepanekudˮ, mis kiideti heaks keskkonnakomisjoni 11. detsembri istungil.

„Võtsime endale eesmärgiks raport selle aasta sees esitlemisküpseks saada ja nii see ka läks. Keskkonnakomisjon püüdis selgitada välja ja rääkida asjaosalistega läbi võimalikud hooajalised või alatised meetmed raskeveokite täismassipiirangute seotud olukorra parandamiseks,“ ütles keskkonnakomisjoni raporti koostamist juhtinud komisjoni esimees Tõnis Lukas.

Lukase sõnul teeb keskkonnakomisjon raporti alusel Riigikogule ja valitsusele omapoolsed ettepanekud, mis tuginevad valdkonna põhjalikule analüüsile. „Töö käigus korraldasime lisaks riigisisestele aruteludele ka ühe rahvusvahelise seminari, kus andsid omapoolse strateegilise vaate teemale Soome, Rootsi ja Läti eksperdid. Kuigi keskkonnakomisjoni ettepanekud ei ole ühelegi asjaosalisele automaatselt kohustuslikud, loodame, et metsaveo korralduses tekkinud ametkondade vaheline vastasseis peagi tänu meie kompromissettepanekutele  laheneb,“ ütles Lukas.

Keskkonnakomisjoni esimehe kinnitusel on veokite täismassipiirangute mõju Eesti majandusele ja keskkonnale tõsiselt arutatud Riigikogu majanduskomisjonis ja keskkonnakomisjonis alates 2009 . aasta kevadest, mil otsustati koostata temaatiline raport ja sõnastati põhiprobleemid.

Metsatööstuse ettevõtjate ja autoettevõtjate jaoks tähendab täismassipiirang suuremat vedude arvu ja metsavedude väiksemat efektiivsust. Nende hinnangul võiks Eesti metsasektoris täismassipiirangu tõstmisel seniselt 40 tonnilt 60 tonnini säästa ca 1 miljard EEKi (≈ 64 miljonit eurot), vedude arv võiks 1 miljoni asemel väheneda poolele miljonile.  

Maanteeameti hinnangul pole suur osa tugi- ja kõrvalmaanteid ning sealseid sildu väga raskete autode kandmiseks sobivas korras.

Riigikogu pressitalitus
 

 

Tagasiside