Riigikogu infotunnis vastas riigihalduse minister Arto Aas Krista Aru esitatud küsimusele Riigi Tugiteenuste Keskuse kohta.

Krista Aru tõi välja, et Riigi Tugiteenuste Keskuse kliendirahulolu-uuringud näitavad, et endiselt ei tööta korralikult IT-haldussüsteemid. Samas on asutused võtnud endale tööle endiselt raamatupidajad ja personalijuhid. Ta soovis teada, kas riigihalduse minister peab seda olukorda loomulikuks.

Riigihalduse minister Arto Aas tõi välja, et üldiselt võib Riigi Tugiteenuste Keskuse arengutega siiski väga rahule jääda. „Sellest asutusest on vähe juttu olnud, rohkem teatakse teisi Rahandusministeeriumi haldusala asutusi nagu Maksu- ja Tolliamet või Statistikaamet.“ Ta tõi välja, et tegemist on asutusega, mis koondab riigiasutuste finants-, personali- ja palgaarvestusteenused. „Erinevad riigiasutused saavad keskenduda oma põhitegevusele ja tugiteenuseid tehakse ühtses kompetentsikeskuses,“ lisas ta.

„Aga juba mõnda aastat tegelikult tõepoolest Riigi Tugiteenuste Keskus on näidanud väga häid tulemusi,“ sõnas minister. „Viimasel kolmel aastal on Riigi Tugiteenuste Keskuse teenustega kliendid rahul olnud ja kliendirahulolu on kasvanud, moodustades praegu 8,3 palli 10-st, mis on väga kõrge näitaja,“ lisas ta.

„Arvestades seda, et igasuguste muutustega ja inimeste liikumistega ministeeriumidest tugiteenuste keskusesse, eks see ongi problemaatiline, keeruline. Muutused on alati selliste emotsioonide ja hirmudega seotud. Ka selle uue teenusega harjumine võib olla algul raske,“ ütles ta. „Seda, et üldine hinnang on positiivne tõestab ka fakt, et tugiteenuste keskusega ühinevad iga kvartal aina uued asutused. Ministeeriumid on varsti kõik seal, aga juba ka kultuuriasutused ühinevad ja ka funktsioone antakse juurde,“ lisas Aas.

Riigihalduse minister rääkis ka plaanist anda tugiteenuste keskusele ka rohkem ülesandeid ja suuremat rolli hangete korraldamisel. „Esimesed asutused on ka hankeid läbi RTK korraldamas, eelkõige Riigikantselei, Rahandusministeerium ja Justiitsministeerium oma haldusalaga. Kui see mudel töötab ja kliendi rahulolu on sama suur kui muude teenuste puhul, siis tuleks seda laiendada,“ sõnas Aas. „Praegu on see vabatahtlik, ei ole sunduslik korraldada läbi tugiteenuste keskuse hankeid, aga tõepoolest, kui me näeme, et see on edukas, efektiivne ja teenusega ollakse rahul, siis me näeme, et üha enam ka selle valdkonna funktsioon antakse ühte kompetentsikeskusse.“

Riigihalduse minister Arto Aas vastas veel Kersti Sarapuu küsimusele haldusreformi kohta, Raivo Põldaru küsimusele ministeeriumide sõidukite majandamise kohta ja Arno Silla küsimusele omavalitsuste sundliitmise kohta.

Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski peaministri ülesannetes vastas Tarmo Tamme, Martin Helme ning Külliki Kübarsepa küsimusele Euroopa Kontrollikoja liikme kandidaadi nimetamise kohta, Monika Haukanõmmi küsimusele seoses kinnipeetavate tööhõive kohta ja Marika Tuus-Lauli küsimusele tervishoiu rahastamise kohta.

Infotunni stenogramm: http://stenogrammid.riigikogu.ee/et/201610121300

Riigikogu pressiteenistus
Marie Kukk
631 6456; 58 213 309
[email protected]
Päringud: [email protected]

Tagasiside