Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Riigikogu majanduskomisjon toetas tänasel istungil vedelkütuse seaduse muutmise eelnõu, mis kohustab tarnijaid lisama bensiini ja diislikütusesse biolisandit ehk taastuvast allikast toodetud kütuseid. Eesmärk on muuta transpordisektor keskkonnahoidlikumaks.

Majanduskomisjoni esimehe Aivar Koka sõnul kaalub komisjon seaduse jõustamise tähtaega. „Seadust saab rakendada alates hetkest, kui kõik turu osapooled on selleks valmis. Et biokütuse turul toimiks reaalne konkurents, peaks biolisandit pakkuma rohkem kui üks maaletooja, aga hetkel on talvise diisli biolisand ainult Nestel,“ ütles Kokk.

Eelnõu kohaselt peab alates tänavu maist tarbimisse lubatud kütus sisaldama vähemalt 3,3 protsendi energiamahu ulatuses biokütust. Järgmisel aastal on vastav tase 6,4 protsenti, 2019. aastal 8 protsenti ning 2020. aastal 10 protsenti.

Eelnõuga võetakse üle Euroopa Liidu kohustus, mille kohaselt peab aastaks 2020 liikmesriikides tarbitud transportkütustest moodustama taastuvast allikast toodetud kütus 10 protsenti kütuste koguenergiast.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul on Eesti viimane Euroopa Liidu riik, kes kohustuse üle võtab. Eelmisel aastal kasutati Eesti transpordisektoris 0,2 protsendi ulatuses taastuvast energiaallikast toodetud kütust, põhiliselt roheelektrit.

Biokütust toodetakse taastuvatest allikatest nagu jäätmed, loomsed taimsed rasvad, toiduks kõlbmatud teraviljad, rapsiseemned jne. Meie lähiriikidest toodetakse seda näiteks Soomes ja Leedus.

Majanduskomisjon otsustas saata valitsuse algatatud vedelkütuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (361 SE) Riigikogu täiskokku esimesele lugemisele 8. veebruaril.

Fotod istungilt

Riigikogu pressiteenistus
Kati Varblane
T: 631 6353, 516 9152
kati.varblane@riigikogu.ee
Päringud: press@riigikogu.ee

 

Tagasiside