Riigikogu majanduskomisjon sai tänasel istungil Transpordiameti esindajatelt ülevaate tänavustest ja tulevastest teedeehituse objektidest.

Teid remonditakse tänavu rohkem kui 2000 kilomeetri ulatuses ning selleks on ette nähtud veidi üle 250 miljoni euro. Suuremad käimasolevad teeprojektid on Võõbu–Mäo 2+2 teelõigu, Kärevere-Kardla teelõigu ja Väo liiklussõlme ehitus. Samuti Tartu läänepoolse ümbersõidu II ehitusala, Kanama-Valingu 2+2 teelõigu ja Pärnu-Uulu vahelise 2+2 teelõigu ehitus. Osa neist valmib juba tänavu. Praegu on projekteerimisel 105 kilomeetrit 2+2 teid ja tänavu lisandub projekteerimisele veel 83 kilomeetri ulatuses 2+2 teid.

Majanduskomisjoni esimees Kristen Michal ütles, et kriisi ajal suurte projektidega edasimineku vajalikkust ei tasu alahinnata. „Nii aitame raskes seisus majandust omalt poolt tagant lükata ning kindlustame inimesi vajaliku töö ja töökohtadega. Rääkimata sellest, et iga rekonstrueeritud või rajatud teelõik aitab kaasa liiklusohutuse tõusule,“ sõnas Michal.

Komisjoni esimees lisas, et teede ehitamisel ja rekonstrueerimisel on oluline märkida ka välisvahendite osakaalu, mis on veidi alla poole eelarvest ning Rail Baltica trassi puudutavaid esimesi töid, näiteks Tallinna ringteel Saku-Luige lõigul olevat viadukti.

„Kindlasti on hea kuulda sedagi, et meie teede üldine seisukord näitab aasta-aastalt paranemise märke. Samas on mõistetav, et kõikjale kohe ja kiiresti teid parandama alati ei jõua ning rekonstrueerimisele tuleb pahatihti remonti eelistada,“ ütles Michal.

Majanduskomisjoni aseesimees Sven Sester rääkis, et 2+2 teede osakaal kõikidest projektidest on järjest tõusnud ning see näitab, et ka riik peab liiklusohutust tähtsaks. “Eesmärk mugavalt ja turvaliselt 2+2 teedel liigelda peab olema erakondade ülene,“ ütles Sester. „Samuti on oluline, et Eesti peab kinni varasematest kokkulepetest. Näiteks Kanama–Valingu teelõik Tallinna ringteel on osa rahvusvahelisest põhimaanteest, mis kuulub üle-euroopalisse transpordivõrgustikku TEN-T ja meie kohus on ka rasketel aegadel ühiste projektidega edasi minna,“ tõdes Sester.

Teedeehitusplaanidest rääkisid majanduskomisjonile Transpordiameti peadirektor Kaido Padar ja maanteehoiu teenistuse direktor Raido Randmaa.

Riigikogu pressiteenistus
Veiko Pesur
tel 631 6353, 55 590 595
e-post [email protected]
päringud [email protected]

Tagasiside