Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Riigikogu majanduskomisjon otsustas tänasel istungil saata kokkuleppevedude eelnõu Riigikogu täiskokku teisele lugemisele 17. mail ning teha ettepanek teine lugemine katkestada.

Majanduskomisjoni esimehe Aivar Koka sõnul on majanduskomisjon analüüsinud fraktsioonide ettepanekuid, arvestanud nii taksoteenuse kui platvormiteenuse pakkujate arvamusi ja muutnud eelnõu sõnastust tervikuna. „Mul on hea meel, et eelnõu on jõudnud teisele lugemisele nii, et kõikide osapoolte arvamusi on püütud maksimaalselt arvestada. Majanduskomisjon teeb ettepaneku eelnõu teine lugemine katkestada, et kõik huvilised jõuaksid sellega enne vastuvõtmist veelkord tutvuda ning soovi korral parandusettepanekuid teha,“ ütles Kokk ning lisas, et eesmärk on kokkuleppevedude eelnõu vastu võtta enne jaanipäeva.

Majanduskomisjoni aseesimehe Toomas Kivimägi hinnangul on eelnõuga saavutatud mõistlik tasakaal kokkuleppevedude ja tänaste taksoteenuse osutajate vahel. „See tähendab küll mõningast üleregulatsiooni infoühiskonna teenuse osas, ent võrdse kohtlemise printsiipi ja kokkuleppevedude legaliseerimise eesmärki silmas pidades on saavutatud kompromiss väga hea,“ ütles Kivimägi.

„Eesti on juurde saamas üht edulugu – avatust uutele ärimudelitele. Suurimad võitjad on kliendid, kuivõrd taksoteenuse turule lisandub uusi tegijaid, mis on olulisim eeldus paremale teenusele ja soodsamale hinnale,“ lisas Kivimägi.

Eelnõus võrdsustatakse taksoveoteenusele ja kokkuleppeveole ettenähtud loanõuded. See tähendab, et ka kokkuleppeveo osutamiseks on vajalik taksoveoluba, teenindajakaart ja sõidukikaart.

Eelnõus kaotatakse taksojuhtide ametikoolituse nõue ning koolituste korraldamine jääb iga vedaja enda korraldada.

Muudatuste tulemusel tekib Eestis paindlik ja erinevaid huve arvestav tasakaalustatud taksoregulatsioon, mis samas ei tee kompromisse sõitja õiguste suhtes.

Taksoteenuse osutamine muudetakse paindlikuks ja teenust võib osutada ka infoühiskonna teenuse vahendusel nn platvormi kaudu. Kui takso tellimine ja hinna arvestamine toimub infoühiskonna teenuse kaudu, siis sellise veo tegemisel ei ole taksomeeter kohustuslik. Muudel juhtudel peab kasutama taksomeetrit, näiteks kui võetakse sõitjaid peale tänavalt ja taksopeatusest või kui takso tellimine toimub kõnekeskuse kaudu.

Ühistranspordiseaduse, liiklusseaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seaduse eelnõu (188 SE) muudatusettepanekute tähtaeg on 31. mail.

Riigikogu pressiteenistus
Kati Varblane
T: 631 6353, 516 9152
kati.varblane@riigikogu.ee 
Päringud: press@riigikogu.ee 

Tagasiside