Riigikogu majanduskomisjon kuulas oma tänasel istungil ära maanteeameti peadirektori Tamur Tsäkko ja Koit Tsefelsi, kes andsid ülevaate viimastest arengutest seoses metsaveo raskuspiirangutega.
Tsäkko ja Tsefelsi selgituse kohaselt on täna Eestis kehtestatud raskeveostele täismassi piirang 44 tonni, mida talveperioodil võib erilubadega suurendada kuni 52 tonnini. Paraku, vaatamata soodsatele talvetingimusteole, mil tee on läbi külmunud ja võimaldab ka raskemaid veoseid, pole autoettevõtjad erilubade taotlemisel kuigi aktiivsed. Samas näitab metsaveokite kontrollimine, et veose massipiiranguid on metsaveokite puhul pidevalt rikutud. Tsefelsi sõnul riskivad metsavedajad pigem trahviga kui et tasuvad 1000. krooni suurust loamaksu, mis vedajate väitel on liiga kõrge. Ka ei sobi vedajatele Tsefelsi sõnul asjaolu, et luba sätestab veoste täpse marsruudi, lähtudes marsruudil olevate sildade kandevõimest, samas kui autoettevõtjad eelistaksid piiranguteta lubasid.
Tsefelsi kinnitusel on ettevalmistamisel majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus, millega ühekordset loamaksu vähendatakse talveperioodil 500 kroonini. Ka kavatsetakse suurematele maanteedele paigaldada temperatuuriandurid, mis võimaldavad paindlikumalt kindlaks määrata ajalised piirid, mil raskemaid veoseid on võimalik vedada.
Majanduskomisjon viis möödunud aasta märtsis sellel teemal läbi ka parlamentaarse kuulamise, kus kuulati ära nii metsatööstuse, autoettevõtjate kui ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja maanteeameti esindajad.
Riigikogu pressitalitus