Kultuurikomisjon tutvus Eesti brändi arendamise plaanidega
Riigikogu kultuurikomisjon sai tänasel istungil ülevaate Eesti brändi arendamise plaanidest Ettevõtluse Arengu Sihtasutuses (EAS).
EASil on kavas juuni lõpus teha algust Eesti brändi toimetamisi kajastava blogiga, kus sõna saavad Eesti parimad disainerid, kes on brändi loomeprotsessi kaasatud. Eindhoveni linna turunduskontseptsiooni eeskujul loodud nn virtuaalse agentuuri töösse panustavad mitmete Eesti disainiagentuuride liikmed.
Tuleva aasta jaanuaris avatakse Eesti brändi virtuaalne teenusekeskkond ehk tööriistakast fotode, esitluspõhjade ja parimate praktikatega.
Kultuurikomisjoni esimehe Laine Randjärve hinnangul on Eesti riigi turundamiseks ning majanduse elavdamiseks oluline luua visuaalset tuge pakkuv virtuaalne keskkond. „See aitab kõigi osapoolte kaasabil jõuliselt suunata fookust Eesti eripärale ja atraktiivsusele. Meie riigi tutvustamiseks maailmas on hea kasutada ühtset visuaalset käekirja, et köita tähelepanu ja eristuda teistest riikidest, olgu siis turismivaldkonnas, ettevõtluses, Eesti Vabariigi juubeli aastal või Euroopa Liidu eesistumise ajal,“ märkis Randjärv.
EASi juhatuse esimehe Hanno Tombergi sõnul võttis EAS kaks aastat tagasi eesmärgi Eesti turunduskontseptsiooni uuendada, kuid tegu ei ole uue märgi väljatöötamisega, vaid ühtse käekirja ja kontseptsiooni koostamisega.
EASi turundusjuhi Piret Reinsoni sõnul on Eesti brändi virtuaalse teenusekeskkonna olulisemad kasutajad eksportivad ettevõtted, välisinvesteeringuid kaasavad ettevõtted, turismiga seotud organisatsioonid, avalik sektor ja kolmas sektor, sealhulgas Eesti Vabariik 100, Euroopa Liidu eesistumine jt projektid. Samuti saab Eesti brändi kasutada Eesti väravate juures, näiteks füüsilistest väravatest sadam, raudtee ja lennujaam ning virtuaalsetest väravatest www.visitestonia.com, linnade veebilehed jne. Reinson tõi hea eeskujuna esile Soome brändi virtuaalse teenusekeskkonna http://toolbox.finland.fi/
Riigikogu liikme ja endise ettevõtlusministri Anne Sullingu sõnul ajendas teda kaks aastat tagasi Eesti turunduskontseptsiooni uuendama see, et nappis ajakohaseid turunduse instrumente, mida ettevõtted oleksid saanud kasutada välisturgudel. Sullingu arvates oleks mõttekas arendada sini-must-valget värvikombinatsiooni, mida ettevõtjad niikuinii juba kasutavad. Sullingu meelest võiks hollandlase Peter Kentie pakutud kontseptsioon olla üks osa Eesti brändi lahendusest.
Istungil leiti, et „Welcome to Estonia“ märk töötab hästi turismivaldkonnas ning võiks seal kasutusel olla ka tulevikus. Kultuurikomisjon toetas Eesti brändi arendamist ning soovis EASi esindajatega uuesti kohtuda sügisel.
Riigikogu pressiteenistus
Kati Varblane
T: 631 6353, 516 9152
[email protected]
Päringud: [email protected]