Riigikogu kultuurikomisjon jätkas arutelu õpetajate järelkasvust ja õpetajakutse väärtustamisest, kohtudes kolmanda sektori haridusalgatuste esindajatega.

„Kolmanda sektori pakutavate paindlike hariduslahenduste panus õpetajate toetamisel, õpetajakutse väärtustamisel ning õpetajate puuduse leevendamisel on väga tänuväärne,“ ütles komisjoni esimees Aadu Must. „Oluline on tuvastada need hallid alad seadusandluses, mis kolmanda sektori tööd takistavad.“ Musta sõnul joonistus arutelust selgelt välja, et õpetajate järelkasvu probleemile lahendusi otsides on oluline erinevate osapoolte koordineeritud tegutsemine ning selge vastutuste jaotus.

Kultuurikomisjoni liige Katri Raik tõstatas küsimuse õpetajakoolitusest. Tema sõnul tuleks õpetajakoolituse õppekavasid kujundades oluliseks pidada õppijate praktilisi oskusi, näiteks head suhtlusoskust ja meeskonnatöövõimet. „Õppekavad peaksid olema paindlikud ning avatud võimalikult laiale ringile huvilistele, ka neile, kel juba on üks kõrgharidus. Samuti tuleks arvestada asjaoluga, et õppiv õpetaja ka tõenäoliselt juba töötab koolis,“ märkis ta.

Istungil osalesid Noored Kooli, Tagasi Kooli, asendusõpetajate vahendusprogrammi, MTÜ Alustavat Õpetajat Toetava Kooli ning Edumuse esindajad.

Komisjonile selgitati organisatsioonide tööd ning esitati omapoolsed ettepanekud õpetajate järelkasvu teemadel. Esitatud ettepanekutega saab tutvuda Riigikogu kodulehel.

Riigikogu pressiteenistus
Liisa Johanna Lukk
tel 631 6456, 53 310 789
e-post [email protected]
päringud [email protected]

Tagasiside