Riigikogu kultuurikomisjon kuulas ära ülikoolide ning Haridus- ja Noorteameti esindajate seisukohad seoses õpetajate järelkasvu ja õpetajakutse väärtustamisega.

Komisjoni esimehe Aadu Musta sõnul toodi arutelu käigus välja nii õpetajate ettevalmistusega ja õpetajakutsega seotud probleeme kui mainiti samas ära ka positiivsed arengud. „Rõõmustav oli kuulda, et huvi õpetajakoolituse õppekavade vastu on  kasvanud. Samas peab aga tõdema, et pikk tee on veel minna ning tööd tuleb teha näiteks õpetajate toetamise, tööaja reguleerimise ning paindlike õppevõimaluste loomisega,“ ütles Must.

Komisjoni aseesimees Heidy Purga tundis huvi kolmanda sektori haridusorganisatsioonide ning ülikoolide vahelise koostöö vastu. Ta märkis, et aruteludest on kõlama jäänud sõlmkoht seoses kolmanda sektori haridusalgatuste õpetajakoolituse pakkujatele võrdväärseks partneriks olemisega. „Kolmanda sektori partnerid aitavad tugevdada õpetajakutse mainet ning pakuvad paindlikke täiendusvõimalusi. Pigem on tegemist võimaluse kui vastuoluga ning oluline on siinkohal leida üles koostöökohad,“ ütles ta.

Istungil osalesid Tallinna Tehnikaülikooli, Tartu Ülikooli, Tallinna Ülikooli, Eesti Kunstiakadeemia ning Haridus- ja Noorteameti esindajad.

Läbiva teemana toodi esile alustava õpetaja toetamise vajadust, õpetaja karjäärimudeli olulisust, võimalusi enesetäienduseks ning vajadust individuaalsete ja paindlike õppelahenduste järele. Samuti rõhutati komisjonile õpetaja professiooni kõrge kvaliteedi olulisust.

Kultuurikomisjonile sel teemal esitatud ettepanekutega saab tutvuda Riigikogu kodulehel.

Riigikogu pressiteenistus
Liisa Johanna Lukk
tel 631 6456, 53 310 789
e-post [email protected]
päringud [email protected]

Tagasiside