Majandus-ja kommunikatsiooniministeerium on praegu ette valmistamas uut ühistranspordiseadust, mis peaks riigikogusse jõudma sel kevadel.

Majanduskomisjoni liikmed kuulasid teisipäeval ära MKM-i, maanteeameti ja siseministeeriumi spetsialistide seisukohad kavandatavate muudatuste osas.

Komisjoni esimehe Arto Aasa sõnul oli arutelu eesmärk leida võimalusi maakondliku ühistranspordi paremaks korraldamiseks. " Alates 2014. aastast plaanitakse jagada maakondlik transpordikorraldus maanteeameti nelja regionaalse keskuse vahel, millele lisanduks kohalikud spetsialistid igas maakonnas," selgitas Aas BNS-ile.

Aas lisas, et selle tulemusel peaksid tekkima professionaalsed meeskonnad, kelle põhitöö oleks ühistranspordi parimate praktikate ellu viimine üle Eesti. "Sel aastal moodustab riiklik maanteetranspordi dotatsioon juba üle 21 miljoni euro, mistõttu on edukal hangete korraldamisel ja liinivõrgu kujundamisel oluline rahaline mõju maksumaksja rahakotile," märkis ta.

Pärast muudatusi jäävad alles kohalikud spetsialistid maakondades ning lisaks luuakse regionaalsed nõukojad, kus osalevad nii riigi, maakonna kui omavalitsuste esindajad. Praeguse kava kohaselt säilivad ka maakondlikud ühistranspordikeskused.

Tallinna toimetus, +372 610 8829, [email protected]

Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Ingmar Roosi ettekanne.
 

 

Tagasiside