Peaminister Andrus Ansip vastas Riigikogu liikmete Indrek Raudse, Ken-Marti Vaheri, Juhan Partsi ja Urmas Reinsalu 7. novembril esitatud arupärimisele Eesti Raudtee taasriigistamise kohta (nr 249).

Peaminister selgitas, et ka praegu on AS-l Eesti Raudtee äriplaan, mida täiendatakse hiljemalt 2007. aasta maiks selliselt, et rohkem tähelepanu pööratakse avaliku huvi ja ohutusalastele investeeringutele. Kavade kohaselt investeeritakse lähema nelja-viie aasta jooksul raudtee infrastruktuuri aastas 400-500 miljonit krooni. Investeeringuid tehakse AS Eesti Raudtee omavahendite ja täiendavate laenude arvelt. Kõik investeeringud on võimalik nende kasuliku eluea jooksul tagasi teenida läbi raudtee infrastruktuuri kasutustasu. Suuremate projektide puhul on plaanis kaasata Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondi vahendeid. Põhiliste projektidena plaanitakse: esiteks olemasoleva kontaktvõrgu uuendamine liinidel 110 miljonit krooni; teiseks eritasandiliste raudtee ülesõidukohtade ehitus – 703 miljonit krooni, kolmandaks, perroonide renoveerimine – 150-200 miljonit krooni ja neljandaks, Tallinna raudtee ümbersõit – täpne summa sõltub trassi valikust. Ansip märkis, et ulatusliku reisirongiliikluse arendamise all mõeldakse lähiaastatel eelkõige uue veeremi soetamist, perroonide renoveerimist ja kontaktvõrgu uuendamist. „Raudtee infrastruktuuri tehtavatest investeeringutest tulenevat hüppelist rongipiletite hinnatõusu ei ole ette näha. Piletihinnad sõltuvad üldisest elukalliduse tõusust ning riigi toetuspoliitikast ühistranspordile, samuti infrastruktuuri kasutustasudest,” selgitas Ansip. 

Peaminister vastas ka Riigikogu liikmete Indrek Raudse, Ken-Marti Vaheri, Helir-Valdor Seederi ja Juhan Partsi 8. novembril esitatud arupärimisele AS Werol juhtimisega seotud probleemide kohta (nr 250).

Vabas mikrofonis võttis sõna Urmas Reinsalu.

Riigikogu istungi ülevaatliku stenogrammi leiate internetist: http://web.riigikogu.ee/ems/plsql/stenograms.form 

Riigikogu pressitalitus 

Tagasiside