SDE: valija saab näidata, et ta pole ostetav
SDE esimees Ivari Padar leiab, et olukorras, kus kolm suuremat erakonda on
kulutanud kampaaniale kokku umbkaudu sada miljonit krooni, peab valija
näitama, et ta pole ostetav.
“Eesti tuleviku seisukohalt ei ole oluline, kas Ansip kuulub Savisaare
valitsusse või vastupidi,” selgitas Padar. “On suur tõenäosus, et võimule
tuleb uuesti tuleviku suhtes ükskõikne valitsus, kelle ainus oskus näib
olevat valijate häälte ostmine nende samade valijate poolt makstud maksude
eest. Me saame uuesti hulga ministreid, aga mitte valitsust, keda Eestil
vaja oleks. Rahval on võimalus tulla ja näidata, et ta ei ole ostetav ja
niimoodi sellele hullusele lõpp teha.”
Padar viitas ka sellele, et need erakonnad ei tahtnud Riigikogus vastu
võtta ka otsust, mis oleks parteide rahastamise läbipaistvamaks muutnud.
“Sellise käitumise on hukka mõistnud ka õiguskantsler,” rõhutas SDE
esimees.
SDE leiab, et valimiskampaanias ei ole jäänud peale arutelu sisuliste
valikute üle, vaid määravaks on saanud poliitiline meelelahutus. Kui
erakonnad teadlikult suhtuvad valijasse nagu ei oskaks nad oma peaga
mõtelda ja arvutada, siis valija solvub ja ei tulegi valima. “Paraku tuleb
see kasuks just tollele samale meelelahutuslikule poliitikale. Nii et
mõelge ümber ja tulge valima. Ainult nii on võimalik tõestada, et
ajupesule kulutatud miljonid lendasid tuulde,” lisas Padar.
Sotsiaaldemokraadid leiavad ka, et erakondade rahastamise läbipaistvuse
parandamiseks on ainus tee kehtestada valimiskampaania kulude ülempiiriks
10 miljonit krooni ja muuta erakondade valimiskulude deklaratsioonid
senisest oluliselt detailsemaks.