Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Riigikogu SDE fraktsiooni liige Jaanus Marrandi leiab, et maailmas võidukäiku tegev jagamismajandus vajab võimalikult kiiret ja täpset seadusandlust, et tagada õigused nii tarbijale kui teenusepakkujale.

„Tähtis on leida toimiv lahendus, mitte ujuda vastuvoolu ja otsida põhjendusi, miks sõidujagamist reguleerida ei saa või seda tegema ei pea,“ lausus Marrandi täna Riigikogus esimesel lugemisel olnud ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõule viidates.

Jagamismajanduse mahuks kogu maailmas hinnati 2013. aastal 26 miljardit dollarit ja see kasvab erinevatel hinnangutel juba lähiajal 110 miljardi dollarini. „Kui 100 aastat tagasi nimetati edumeelseks vähese kapitali kokku panekut ja selle kasvatamist läbi ühistegevuse, siis lähiajal seostub see kahtlemata jagamismajandusega. On kindel, et selliste muutustega kaasnevad tulevikus muutused nii töö mõistes ja  see toob kaasa revolutsiooni maksunduslikes arusaamades,“ lausus Marrandi..

Tema sõnul on oluline, et sõidujagamisteenuse defineerimisel ja seadustamisel ei tohiks libastuda või kiirustades lihtsakoelisi lahendusi pakkuda „Sotsiaaldemokraatide jaoks on eelnõu juures kolm põhilist küsimust: sõidujagaja defineerimine ettevõtjana ja tema maksutulude-kulude arvestamine, sõiduohutuse ja teenuse kvaliteedi küsimus, samuti täpse piiri tõmbamine traditsioonilise taksoteenuse ja sõidujagamisteenuse vahele nii, et langeks ära võimalik põhiseaduslik riive,“ ütles ta.

Marrandi lisas et mõistlik oleks luua uus, võimalikult lihtne ja bürokraatiavaba ettevõtlusvorm, nimetatagu teda kas mikroettevõtjaks, osaajaettevõtjaks või jagajaks.

„Jagamismajandus on hea näide olukorrast, kus kiire globaalne areng on jõudnud seadustest ette mitte ainult Eestis, vaid kogu maailmas,” rõhutas Marrandi, kelle sõnul vajab jagamismajandusest tulenevat seadusandlust lisaks transpordile ka näiteks finants- ja kinnisvaravaldkond.

Jaanus Marrandi

5143233

 

Tagasiside