Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Ken-Marti Vaher algatas täna koos koalitsioonikaaslaste ja kolleegidega Riigikogu majanduskomisjonist (Kalle Palling ja Jaanus Marrandi) eelnõu, mis viivad Eestis nii sõidujagamisteenuse kui taksonduse tervikuna uude ajastusse ja on tubli samm innovaatilisema riigi suunas – heaks kiitmise korral seadustab Eesti Taxify ja Uberi sõidujagamisteenuse ning leevendab samas kogu taksondust puudutavat reeglistikku.

Vaheri sõnul muudavad ettepanekud kogu veondusturu kaasaegsemaks ning loovad traditsioonilistele taksofirmadele ja sõidujagajatele võrdsed võimalused. Sõidujagamisteenuse (a la Taxify, Uber jms) seadustamine annab tavalistele inimestele võimaluse teenida oma tööga seaduslikult lisatulu ja tõstab seega ühiskonna jõukust. Samuti vastab see päriselule, sest tegelikkuses sõidujagamine ehk kokkuleppeveod juba toimivad üha kasvavas mahus.

“Taksoteenuse osutamise laseme vabamaks, mis muudab ka taksoteenuse osutamise mõistlikumaks ja vähendab bürokraatiat. Näiteks kaotame ära nõude sõidukikaardile ja samuti tegevusloa nõude FIE-dest taksojuhtidele, kuna see kattub sisuliselt teenindajakaardi nõuetega. Tänasel päeval pigem formaalsuseks peetav nn ametikoolituse nõude võtame seadusest sellisel kujul välja ja lahendame selle isereguleeruvana ehk veondusettevõtete sisemise reeglina sarnaselt sõidujagamisteenusega,” selgitas ta muudatusi turu ühtlustamiseks.

Samuti ühtlustame muid nõudeid sõidujagamisega – näiteks kehtestame seadusega ühtse hea maine nõude nii sõidujagamise osutajatele kui taksojuhtidele, s.t. üldreeglina välistame need, kes olnud kriminaalkorras karistatud või on saanud karistuse joobes juhtimisega seoses. Kvaliteeti tagavad nii tõhusam järelevalve kui suurenev konkurents.

“Sõidujagamise seadustamise ja taksondusreeglite leevendamine on aja nõue ning Eestile kui innovaatiliste lahenduste lipulaevale kohane samm,” lõpetas Vaher.

Tagasiside