Pakosta: õpetajakoolitus vajab uut lähenemist
Riigikogu kultuurikomisjoni liige Liisa Pakosta (IRL) ütles Riigikogus toimunud õpetajahariduse teemalisel auruelul, et õpetaja roll on õpilase kasvatamisel üha kasvanud, mistõttu vajab õpetajakoolitus tema sõnul uut lähenemist.
„Õpetaja roll lapse väärtustemaailma arendamisel on peremudelis toimunud muutuste tõttu kasvanud ning sellega tuleb arvestada nii õpetajakoolituses kui ka igapäevases koolitöös. Õpetajakoolituse tuumaks peab saama senisest palju rohkem juhikoolitus, väärtuskasvataja koolitus, tugeva stressitaluvusega loomingulise inimese koolitus meie ülikoolides,“ rääkis Pakosta.
Pakosta sõnul on eluviiside ja perekonnasuhete muutumise tõttu drastiliselt langenud väiksemale lapsele osaks saav täiskasvanulik individuaalne tähelepanu. „Perekond vastutab küll endiselt, ent üha enam on ka õpetajate õlgadel väärtuskasvatus, mistõttu on lisaks headele aineteadmistele aina rohkem hädatarvilik õpetajatel tegeleda õpilase kasvatamisega,“ ütles Pakosta.
Tema sõnul eeldab see lisaks asjakohasele ettevalmistusele ka õpetajatele väärilist palka, 35 tunnilist tööaega selgete tööülesannetega, tugipersonali, kes aitavad õpetajal koolis oma tööd teha ning töökeskkonda, mis väärtustab õpetaja loomingulisust ja usaldab õpetaja enda valikuid ja juhtimiskompetentse.