Yoko Alender: õnnelike laste kasvatamine ja õpetamine on meie kõigi suurim võimalus ja vastutus
Riigikogu liige Yoko Alender juhib reedel kogemuskonverentsil “Mindfullnessist praktiliselt” arutelu teemal, kuidas teadvelolek võimaldab õpetajal ja kodul lapse vaimset heaolu toetada.
“Vaimne tervis on selle sajandi suurimaid väljakutseid. Tehnoloogia areng ja kiire sooritusele suunatud elutempo soosivad paraku justkui üha vähem tegelikku “kohal olemist”, süvenemist ja keskendumist,” selgitas Alender, kes juhib XIV Riigikogu koosseisus mindfulness’i teemalist parlamendirühma “Tähelepanelik Eesti”.
“Liigume üha vähem, suur osa päevast veedavad nii lapsed kui täiskasvanud vilkuvate ekraanide ees. Vaimse tervise probleemid kasvavad nii laste, noorte kui täiskasvanute hulgas, ravi kättesaadavus ei ole piisav. Õnnelike laste kasvatamine ja õpetamine on meie kõigi suurim võimalus ja vastutus,” sõnas Alender.
“Oluline on paradigma muutus, et tervisekäitumine, tervislik elustiil ja haiguste ennetamine algab igaühest endast – oma elus ja oma lähedaste jaoks on võimalik päris palju ära teha ilma igasuguste preparaatideta, oma teadlikkust ja tähelepanuvõimet, märkamisoskust parandades. See ei ole võluvits, aga hea alus teadlikumateks valikuteks.”
Vaikuseminutite kogemuskonverents MINDFULNESSIST PRAKTILISELT: KOGEMUS LOEB!, toimub reedel Eesti Rahvusraamatukogus. Konverentsil tutvustatakse värskelt valminud Tartu ülikooli mõju-uuringu raportit, mis selgitab, kas ja milline on teadveloleku harjutuste mõju Eesti koolinoortele.
Lisaks võtavad konverentsipäeval sõna mitmed eksperdid nii lähemalt kui ka kaugemalt, kes jagavad teadveloleku meetodite praktiseerimise kogemusi ja õppetunde Eestis, Suurbritannias ja Soomes. Päeva teises osas toimuvates kogemuskodades antakse praktilisi juhiseid teadveoleku meetodite kasutamiseks igapäevaelus. Kogemuskonverentsiga tähistab Vaikuseminutid oma viiendat sünnipäeva.
Konverentsi eesmärk on tutvustada laiemale üldsusele teadveloleku kasutamise võimalusi hariduses nii Eestis kui ka välismaal, viidata teadveloleku praktikate kasutusvõimalustele ka teistes eluvaldkondades: ennetus, perearstisüsteem, sotsiaalvaldkond, jagada kogemusi teadveloleku metoodika kasutamisest lasteaias ja koolis, tutvustada tõenduspõhise sekkumise – Vaikuseminutite noorteprogramm – tulemuslikku mõju noorte stressitaseme langetamisel ning anda osalejale kaasa isiklik kogemus teadveloleku praktikast töötubades osalemise kaudu.