Majanduskomisjoni esimees Arto Aas leiab, et Eesti riigi kinnisvara haldav Riigi Kinnisvara AS (RKAS) võiks tulevikus korraldada ka teedeehituse hankeid. Hetkel on teedeehituse hangete korraldamine jäetud maanteeameti ülesandeks, kelle võimekuses on aga viimase aja skandaalide valguses paljud kahtlema hakanud.

Aasa sõnul on RKASil avalike hangete läbiviimisel ette näidata pikaajalised kogemused ja silmapaistvad tulemused. „2011. aastal viis RKAS läbi 1249 riigihanget, millest osutus edukaks 99,9 protsenti. Ainult kolm hanget vaidlustati ja nendest ühe otsus tühistati. See näitab, et RKASist on kujunenud riigi jaoks tõeliselt professionaalne kompetentsikeskus,’’ lausus parlamendisaadik.

„Samal ajal kuuleb maanteeametist valdavalt halbu uudiseid – organisatsiooni juht on vabastatud, suur osa hankeid on vaidluste tõttu venima jäänud ja kallimaks muutunud, hoolduslepingutes valitseb segadus. Maksumaksja jaoks tähendab see kehvemat teenust kallima raha eest. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium peaks tõsiselt kaaluma, et vähemalt osa teedehankeid antakse RKASi korraldada, kellel on selleks vajalik kompetents, võimalused ja motivatsioon,’’ rõhutas majanduskomisjoni esimees.

„Ilmekas näide RKASi võimekusest suurte taristuprojektide juhtimisel on eelmisel aastal valminud Koidula piirijaam, mis oma olemusest oli suuresti teedeehitushange. Sama edukalt on läbi viidud sadu CO2-kvoodimüügi rahade eest korraldatud ehitushankeid majade renoveerimiseks. Riigi ja ettevõtjate jaoks on oluline hanketegevuse läbipaistvus ja professionaalsus. Kuniks maanteeametil on oma töö korraldamisega probleeme, tuleks riigil kasutada neid organisatsioone, kes on oma võimekust korduvalt tõestanud,’’ lisas Arto Aas.
 

Tagasiside