Akkermann: Veeteetasu alandamine poole võrra hoiab laevad liikumas
Riigikogu võttis täna vastu meresõiduohutuse seaduse täiendamise seaduse, millega vähendatakse 2022. aastal veeteetasu poole võrra kõigile Eesti sadamatesse või sadama reidile sisenevatele laevadele.
Reformierakonna fraktsiooni poolt sõna võtnud Annely Akkermanni sõnul on laevanduse toetusmeetmed kogu Eesti majanduse toetusmeetmed. „Reisilaevad teenindavad liine Eesti ja Soome ning Rootsi vahel. Teatavasti on need riigid Eesti suurimad kaubanduspartnerid, sealjuures Eesti ekspordimahust 25%,“ selgitas Akkermann.
Ta lisas, et eelmisel aastal kasvas veeteetasude vähendamise mõjul ainuüksi Tallinna Sadama kaubamaht 7%, samas kui Läänemere piirkonna kaubamahud tervikuna vähenesid 7,9%, mis näitab, et ilmselt on Eesti veeteetasu olnud liiga kõrge.
„Valitsus plaanib jätkata reisilaevade erirežiimiga, mis tähendab tööjõumaksude tagastust summas, mis on Eestis makstud tulu- ja sotsiaalmaksu ning laevapereliikmete maksubaasilt, milleks on siis reakoosseisul 1,5 ja juhtivtöötajatel 2,5 -kordne alampalga määr, arvutatud tööjõumaksude vahe. Erirežiimi kehtestamiseks on saadud riigiabiluba kuni 2023 aastani. Hinnanguliselt on meetmest mõjutatud 3000 töökohta laevadel ja 100 töökohta kaldal, peamiselt 4 ettevõttes,“ märkis Akkermann.