Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

„Riik peab tehnoloogia kiire arenguga kaasas käima,“ sõnas majanduskomisjoni liige Erki Savisaar viidates eilsel Riigikogu istungil vastuvõetud kahe olulise seaduse, robotliikurite ja sõidujagamisteenuse ehk niinimetatud Uberi seaduse vastuvõtmisele.

„Mõlemad majanduskomisjonis arutelul olnud seaduseelnõud näitavad väga selgelt, kuidas riik peab seadusloomes pidevalt olema valmis muudatusi tegema, et uute tehnoloogiatega sammu pidada. Vastasel juhul oleks keeruline väga häid ideid reaalselt kasutusele võtta,“ rääkis Savisaar, kelle hinnangul oli näiteks pakirobotite lisamine liiklusseadusesse kindlasti vajalik samm.

„Mustamäe elanikud on pakiroboteid liikumas näinud juba paar aastat ning pikad katsetused on viinud selleni, et robotliikurid on valmis liiklusesse asuma.  Robotliikurid näitavad, et paljud senised inimtööjõul püsinud valdkonnad on üha enam automatiseeritud,“ ütles riigikogulane, kes märkis, et robotliikurite eelnõu näol on tegemist nii mõneski mõttes pilootregulatsiooniga, sest esmakordselt reguleeritakse selliste sõidukite liiklemist, mis suudavad liikluses osaleda ilma otsese juhi sekkumiseta.

Savisaar märkis, et praegu mõistetakse liiklusseaduses robotliikuri all vaid ratastel või muul veermikul maapinnaga kontaktis liikuvat sõiduvahendit. „Selline määratlus välistab hetkel hõljukite või droonide käsitlemise robotliikurina. Samas ei saa välistada, et tulevikus tuleb mõistet muuta ning tuua sisse hõljukite kasutamise võimalus, kuid hetkel ühtegi sellist arendust silmapiiril näha ei ole,“ lisas ta.

„Samamoodi on märk tehnoloogia kiirest arengust ka muudatused ühistranspordiseaduses, mis seab nii Taxify ja Uber tüüpi sõidujagamisteenusele kui klassikalisele taksoteenusele võrdsed miinimumnõuded, mis võrdsustavad turuolukorda,“ sõnas Savisaar.

„Taxify ja Uber tüüpi sõidujagamisteenus on samuti Eestis viimase paari aasta jooksul tugevasti kanda kinnitanud ning taaskord näitas, et riik peab siin reageerima ning uue seadusega antaksegi kokkuleppevedusid teostavatele ettevõtetele seaduslik raamistik. Täna kehtiva seaduse järgi ei tohiks ilma taksomeetri ja plafoonita taksoteenust üldse pakkuda ning sisuliselt pakkuvad sellised teenusepakkujad nagu Taxify ja Uber illegaalset teenust,“ rääkis riigikogulane.

„Kõige suurem võitja mõlema seaduse puhul on tarbija. Ühel puhul saavad robotliikurid aidata paranda pakkide koduvedu uksest ukseni ning taksovedude puhul on tarbijal nüüd suurem valik seaduslikke teenusepakkujaid,“ väljendas Savisaar head meelt Riigikogus vastuvõetud seaduste üle.

 

Tagasiside