Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Riigikogu võttis täna vastu seaduseelnõu, millega muudetakse ettevõttes kasutatavate sõiduautode maksustamise korda ja sõiduauto erisoodustuse hinna arvutamise aluseid. Riigikogu liikme Kersti Sarapuu sõnul hakatakse sõiduauto erisoodustuse hinda arvutama kilovatipõhiselt.

„Edaspidi võib seaduse muudatuste kohaselt ettevõtte sõiduauto erasõitudeks kasutamise võimaldamisel erisoodustust deklareerida vaid kilovatipõhiselt, sõltumata erasõitudena läbitud distantsist,“ rääkis Sarapuu, kelle sõnul on sõiduauto erisoodustuse hinnaks 1,96 eurot auto liiklusregistris märgitud mootori võimsuse ühiku kohta ning 1,47 eurot, kui kasutatav auto on üle viie aasta vana.

 „Seaduse muudatus vähendab oluliselt ettevõtjate halduskoormust, kuna enam ei pea sõiduautode puhul, mida kasutatakse nii töö- kui erasõitudeks, täitma sõidupäevikut,“ märkis Sarapuu.

Maanteeameti andmetel keskmine ettevõtte sõiduauto võimsus 114 kW. „Sõiduautodest on arvuliselt enam allpool keskmist, mistõttu enamuse tänaselt täismääralt maksjate maksukoormus väheneb. Samas tuleb märkida, et keskmisest võimsamate sõiduautode maksukoormus kasvab,“ rääkis Sarapuu seaduse mõjust ettevõtjale. Kuna enamuste sõiduautode maksukoormus väheneb, siis võib Sarapuu hinnangul eeldada, et tööandja lubab töötajal endiselt ametiautot erasõitudeks kasutada. Samas märkis poliitik, et seaduse muudatuse tegelik mõju on iga ettevõtte osas erinev. „See on iga ettevõtte valida, kas ta võimaldab töötajal sõiduautot erasõitudeks kasutada või kasutab näiteks võimalust hüvitada töötajale töösõitudeks isikliku sõiduauto kasutamine,“ lisas ta.

Sarapuu sõnul tuleb aga ettevõtetel maanteeametit teavitada juhul, kui ettevõtet autot on lubatud kasutada ainult ametisõitudeks. „Sellisel juhul teeb Maanteeamet liiklusregistrisse vastava märke ning ettevõttel on võimalus arvata maha 100% käibemaksu sõiduautoga seotud kuludelt,“ lisas Sarapuu.

Seaduse muudatus jõustub 1. jaanuarist 2018. aastast.

Tagasiside