Rahandusminister peab selgitama miljonite kulutamist infokampaaniaks
Riigikogu Keskerakonna fraktsioon esitas täna rahandusminister Jürgen Ligile arupärimise Euro infokampaania kohta, milleks valitsusel on kavas kulutada 11 miljonit krooni.
„Riigil on euroga seotud kommunikatsioonitegevuseks kasutada rohkem kui 11 miljonit krooni,“ ütles Keskerakonna fraktsiooni liige Tiit Kuusmik. „Kõige suurem osa sellest summast kavatsetakse kasutada aasta teises pooles ettevõetavale reklaamikampaaniale – kokku 4,5 miljonit krooni.“
Kuusmik ütles, et rahandusministeeriumi riigihanke reklaamikampaania korraldamiseks võitis Age Reklaam OÜ, mille juhataja Janar Toomesso on Reformierakonna liige.
„Riigihange on mitmete konkurentide poolt vaidlustatud, kuna tõenäoliselt tegi hanke võitja sellise pakkumise, mille eest ei ole korralikku tulemust võimalik saavutada.
„Kahju oleks, kui euro infokampaaniast saaks samasugune läbikukkunud riigihange nagu võidusambast,“ ütles Kuusmik. „Euro infokampaaniaga seotud kommunikatsiooni tegevuseks läbiviidava hanke korraldamine tekitab mitmeid küsitavusi. Spetsialistid on väitnud, et avalikul sektoril (ministeeriumid ja ametid) kulub erinevaks teavitusteks ja kampaaniakuludeks aastas üle 200 miljoni krooni ning see summa on iga-aastaselt kasvanud.“
Seoses eeltooduga palub Keskerakonna fraktsioon rahandusministril vastata järgmistele küsimustele:
1) Kellele on nimetatud reklaamikampaania suunatud? Kas reklaamikampaaniaga tahetakse teavitada vähemteadlikku elanikkonda?
2) Kuivõrd otstarbekaks peate miljonite kroonide kulutamist rahvale jagatavatele kalkulaatoritele? Kas teie hinnangul puuduvad Eesti rahval piisavad teadmised ja oskused teha iseseisvalt matemaatilisi tehteid?
3) Kas kavatsete kampaaniaks ettenähtud vahendite arvelt soetada ka teisi kontoritarbeid, nagu näiteks pliiatsid, joonlauad ja rasvakriidid?
4) Euro infokampaania projektijuhtimiseks korraldatud hanke võitnud Age Reklaam OÜ tegi ebarealistlikult madala pakkumise. Kuivõrd realistlik on, et nii suuremahulise kampaania projektijuhtimine viiakse läbi 30 000 krooni eest? Kas teie hinnangul võib olla tegemist peidetud tasustamisega?
5) Kes on need ettevõtted, mis on koondunud Age Reklaam OÜ hanke pakkumise taha?
6) Kuivõrd näete huvidekonflikti selles, et euro infokampaania projektijuhtimise riigihanke võitis Age Reklaam OÜ, mille juhatuse liige on samal ajal Reformierakonna liige?
7) Kui suured on ministeeriumide ja nende allasutuste kulud teavituseks ning kampaaniakuludeks sel ja eelmisel aastal?
8) Kas ning kuidas tuleks valitsusel Teie hinnangul kärpida erinevaid teavitus- ja kampaaniakulutusi?