Riigikogu
Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Elektritõukerataste ja muude kergete elektrisõidukite kasutamine on kasvanud niivõrd laialdaseks, et turvalisuse ja liiklejate ohutuse huvides oli vaja paika panna asjakohased liiklusreeglid ning nõuded selliste sõidukite kasutamisel, ütleb Riigikogu majanduskomisjoni liige Mihhail Korb.

Riigikogu võttis täna vastu valitsuse algatatud liiklusseaduse muutmise seaduse eelnõu, millega võetakse kasutusele uus sõidukite kategooria – kergliikur, mis hõlmab erinevaid ühe inimese vedamiseks ette nähtud elektri jõul liikuvaid sõidukeid, näiteks elektrilised tõukerattad, elektrirulad, tasakaaluliikurid ja muud taolised istekohata sõidukid.

“Seadus lubab kergliikuriga sõita jalakäijale ja jalgratturile ettenähtud keskkonnas, erandina ka sõiduteel. Suurimaks sõidukiiruseks kehtestatakse kergliikurile 25 km/h, kuid oluline on tähele panna, et jalakäijate vahetus läheduses tuleb sõita jalakäijat mitte ohustava kiirusega,” rõhutab Mihhail Korb.

Kergliikuriga sõiduteel liiklemiseks nõutakse 10–15-aastaselt kergliikuri juhilt jalgratta juhtimisõigust ja alla 16-aastane juht peab kandma teel sõites kinnitatud rihmaga kiivrit. “Kergliikurid on saanud elukorralduse loomulikuks osaks ja nende kasutamismugavus aitab suuremates linnades olulisel määral vähendada autostumist ja sellest tulenevalt ka õhusaastet,” lausub Mihhail Korb.

Tagasiside