Kovalenko-Kõlvart algatab liiklusseaduse muutmise, et lõpetada mopeedide ja kergliikurite tekitatud kaos Tallinnas
Riigikogu õiguskomisjoni aseesimees Anastassia Kovalenko-Kõlvart annab täna menetlusse liiklusseaduse muutmise eelnõu, mille eesmärk on vähendada kergliikurite ja pisimopeedidega seotud õnnetusi ning tagada linnaruum, kus oleks ohutu liigelda.
“Punased rendimopeedid on Tallinna linnatänavatel tekitanud suure segaduse ja esimesed õnnetusedki on juba toimunud,” rääkis Keskerakonna fraktsiooni liige Kovalenko-Kõlvart. “Mopeedide tulek oli teada juba möödunud suvel, kuid sotsiaaldemokraatide juhitav Tallinna linnavalitsus istus käed rüpes, arutamata sealjuures läbi sellised elementaarsed tingimused nagu vanusepiirang ja rattaloa olemasolu kontroll. Eelmisel aastal muutis Riigikogu liiklusseadust, kuid ka siis ei pidanud koos Reformierakonnaga koalitsioonis olnud sotsid vajalikuks kergliikureid puudutavaid muudatusi ellu viia. Kahjuks on tänane linnavalitsus eesotsas linnapea Jevgeni Ossinovskiga pannud ohtu linlaste elu ja tervise. Kuna linnajuhid ei ole suutnud olukorra parandamiseks midagi ette võtta, tulen neile appi.”
Ühtlasi ka Tallinna Linnavolikogusse kuuluva Kovalenko-Kõlvarti sõnul on seadusemuudatuse eesmärk pakkuda selgeid seaduslikke aluseid kohalikele omavalitsustele ja kohustusi teenusepakkujatele.
“Kohalikud omavalitsused saavad õiguse kehtestada oma territooriumil renditavate või üüritavate kergliikurite, pisimopeedide ja jalgrataste piirarv. Lisaks peab ettevõtja tagama, et alla seaduses sätestatud vanusepiiri isik ei saa rendiseadet aktiveerida ega kasutada. Pisimopeedi rendile või üürile andmisel tuleb kontrollida alaealise isiku juhtimisõigust, et vältida seadusevastast sõidukijuhtimist. Ja selleks, et vähendada peavigastusi õnnetuse korral ning edendada liiklusohutuskultuuri juba varases eas, peab teenusepakkuja võimaldama kiivri laenutamist või rentimist kuni 16-aastastele kasutajatele,” tutvustas Kovalenko-Kõlvart olulisemaid liiklusseaduse muudatusi.
“Viimastel aastatel on Eestis märkimisväärselt kasvanud kergliikurite ja pisimopeedide kasutus. Eriti suur on nende populaarsus linnakeskkonnas, kus inimesed eelistavad kiiret ja paindlikku liikumisviisi autode või ühistranspordi asemel. Samas on nende kiire levik toonud kaasa ka uusi probleeme liiklusohutuses, eriti seoses alaealiste kasutajate, juhtimisõiguse kontrolli puudumise ning turvavarustuse kasutamata jätmisega,” lisas Kovalenko-Kõlvart.