Riigikogu Keskerakonna fraktsioon tegi täna avalduse, milles peab vajalikuks Eesti Raudtee erastamisleping lõpetada.

Keskfraktsiooni avalduse kohaselt tuleb selleks 2006. aasta riigieelarvesse üleplaaniliselt laekunud tulude arvelt eraldada vajalik raha.

„Tuleb tunnistada avalikult, et Eesti Raudtee müük oli poliitiline viga, ning et müügi ja ostu hinna vahe on selle müügiotsuse taga olnud valitsuse tehtud vea hind,” ütles fraktsiooni esimees Ain Seppik. „Samas on fraktsioon seisukohal, et vea kiire parandamine on igal juhul odavam, kui sellega venitamine või siis hoopis parandamata jätmine.”

Riigikogu keskfraktsioon on juba üle aasta süveneva murega jälginud kriisi kujunemist Eesti raudteel Eesti Raudtee AS enamusaktsiate omaniku, BRSi tegevuse tulemusel.

BRS ei ole erastamisest möödunud viie aasta jooksul investeerinud kokkulepitud mahus raudtee infrastruktuuri, mistõttu raudtee füüsiline seisund ei ole selle aja jooksul paranenud ja kapitaalremontide edasilükkamine on seadmas ohtu raudtee töökindlust.

BRS on sisuliselt püüdnud vältida tõsiseid läbirääkimisi Eesti riigiga, mistõttu on ohtu sattumas ka järgnevate aastate investeeringud infrastruktuuri ja Eesti raudtee usaldusväärsus üldse.

Kuigi erastamislepingus oli selgelt fikseeritud lähtumine Euroopa direktiividest, hakkas BRS ründama vabariigi valitsust ja nõudma endale seadusega vastuolus olevaid privileege, sealhulgas monopoolset või soodustatud seisundit vedude korraldamisel ning varade enam kui kahekordset ümberhindlust, põhjendamaks uute, kõrgendatud ja üksnes BRSi lühiajalisi huve silmas pidavate infrastruktuuri kasutustasude kehtestamist.

Keskfraktsioon on seisukohal, et erastamisleping tuleb lõpetada ja raudtee aktsiad omanikele riigi poolt välja maksta, isegi kui hind tundub olevat meile liiga kõrge. Keskfraktsioon esitab sellekohase ettepaneku oma partneritele koalitsiooninõukogus.

Toomas Raag

KE infojuht

50 99 592

Tagasiside