Keskerakond algatas alkoholireklaami keelustamise
Keskerakond algatas alkoholireklaami keelustamise
Keskfraktsioon andis täna Riigikogu menetlusse reklaamiseaduse muutmise seaduse eelnõu, mis keelustab alkohoolse joogi reklaami televisioonis, raadios ning välireklaamina.
„Keskfraktsiooni eelnõu alkoholireklaam täielikult televisioonis ja raadios keelustada põhjustas Riigikogu majanduskomisjoni otsus, millega Reformierakonna eestvõttel toodi ärimeeste huvides alkoholireklaam kõige magusamale eetriajale,” ütles Keskfraktsiooni esimees Ain Seppik.
Seppiku sõnul peab Keskerakond vajalikuks alkoholireklaam televisioonis täiesi keelustada.
„Valitsuses nõustusime kompromissiga, et alkoholi tohib reklaamida alates kella kümnest õhtul, kuid täiesti ootamatult hakkasid reformierakondlased Riigikogus võitlema alkoholipropaganda eest,” märkis Seppik.
Seppiku sõnul tähendas Reformierakonna algatusel tehtud majanduskomisjoni otsus, et alkoholi tohiks televisioonis reklaamida tund aega varem ehk juba kell üheksa õhtul.
Seppik ütles, et eelnõu eesmärgiks on vähendada alkoholireklaami mõju tarbijale ning noorte ja laste väärtushinnangutele ja hoiakutele.
„Väärtushinnangute kujundamisel omab avalikkusele suunatud reklaam väga suurt mõju,” selgitas Seppik. „Alkoholi reklaamil on võime kujutada alkoholi tarvitamist kui sotsiaalselt heakskiidetud ja soovitatavat tegevust; toetada liigtarvitamist soosivaid väärushinnanguid ja hoiakuid; ning mõjuda soodsalt nii uute tarbijate „värbamisele” kui ka juba alkoholi tarbivate inimeste poolt manustatavate alkoholi koguste suurenemisele ja sageduse tihenemisele.”
Seppiku sõnul esitavad alkoholireklaamid alkoholi tarvitamist kui turvalist, riski- ja probleemivaba tegevust, millega kaasnevad vaid positiivsed emotsioonid.
„Sellega varjavad alkoholireklaamid potentsiaalseid terviseriske ja negatiivseid tagajärgi ning ühtlasi vähendavad ennetustegevuste ja tervisekasvatuse mõju,” ütles ta.
Seppik ütles, et reklaamimise eesmärgiks on lojaalse tarbijaskonna hulga suurendamine. „Iga alkoholitootja teeb seda eelkõige oma kaubamärgi huvides, kuid turuosade muutustega kaasneb ka summaarne tarbijate hulga suurenemine,” selgitas ta. „Viimane omakorda kinnistab ühiskonnas alkoholi tarvitamist kui normi ja vältimatut lõõgastusvahendit.”