Täna Riigikogus esimesele lugemisel tulev „Transpordi arengukava 2014-2020“ on Riigikogu majanduskomisjoni liikme Kalev Kallo sõnul probleemne. Murekohti võib leida mitmes valdkonnas, kuid peamisena tooks Kallo välja kohalike omavalitsuste teede rahastamise.

„Esitatud arengukava suurimaks probleemiks võib pidada sinna sissekirjutatud määra, mille kohaselt saaksid kohalikud omavalitsused aastas teede korrashoiuks vaid kuni kümme protsenti kütuseaktsiisist laekuvast summast. Oleme seisukohal, et aasta-aastalt tuleks antud määra suurendada nii, et aastaks 2017 laekuks kohalikele omavalitsustele 30 protsenti kütuseaktsiisist tulevast summast,“ sõnas Kallo.

Kallo lisas: „Kui me ei suurenda kohalike teede rahastust, oleme õige pea silmitsi olukorraga, kus kohalikel teedel pole enam võimalik sõita. Juba praegu on kevadised teed omavalitsuste jaoks tõeline õudus ja peavalu. Jätkates sellise rahastussüsteemiga jõuame peagi ummikseisu.“

Uue transpordi arengukava eesmärk peaks olema mugava ja nutika liikumiskeskkonna tagamine ning muuseas ka kvaliteetsete teede tagamine. Tänase rahastusega on antud eesmärke väga keeruline täita.

 

Lisainfo:

Jaan Männik

[email protected]

Tagasiside