Eesti merenduse seisukohalt on tegemist ajaloolise päevaga, ütles Riigikogu majanduskomisjoni liige Kalev Kallo, kommenteerides Riigikogus kolmanda lugemise läbinud seaduse eelnõu, mis soodustab kaubalaevade Eesti lipu alla toomist.

“Terendab lootus, et Eestist kui mereäärsest riigist saab jälle mereriik, sest mereriigi üheks tunnuseks on oma kaubalaevastik ja merendust võimaldav seadusandlik raamistik,” lausub Kallo, kes tunnustab Jüri Ratase juhitud valitsuste aastatepikkusi pingutusi antud valdkonnas. “Protsess sai alguse 2008. aasta 17. aprillil, kui asutati seltsing Merendusnõukoda eesmärgiga olla survegrupiks Eesti merenduspoliitika väljatöötamisel.”

Seadusega täpsustatakse laevandussektori ettevõtete tulumaksu erirežiimi ja viiakse see kooskõlla Euroopa Liidu riigiabi reeglitega. Sätestatakse üheselt rahvusvahelise meritsi veo abikõlbulikud põhitegevused, lisategevused ja muud tegevused, millest saadava tulu osas on lubatud soodsamat tonnaažipõhist tulumaksurežiimi kasutada.

Laevajuhtimise eriala lõpetanud Kallo sõnul on tegemist alles esimese sammuga, sest vastuvõetud seadus kehtestab alles sarnased turutingimused lähinaabritega.

“Aga miks peaks reeder valima samaväärsete tingimuste hulgast just Eesti lipu?” küsib Kallo. “Selleks tuleb valitsuse tasemel veel palju ära teha. Luua tuleb 24/7 tegutsev eesti- ja inglisekeelne reederite ja meremeeste teeninduskeskus ning samuti meremeeste ja laevade kaasaegne, täisdigitaaalne infosüsteem. Ühesõnaga – tuleb luua paberivaba e-merendus ja viia meretranspordis läbi digirevolutsioon.”

Tagasiside