Riigikogu
Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Automaks avaldab kõige suuremat mõju maal elavatele inimestele, sest tihtipeale on hädavajalik omada peres kaht autot, mis on keeruliste teeolude tõttu keskmisest võimsamad, kommenteeris Keskerakonna fraktsiooni aseesimees Andrei Korobeinik täna Riigikogus esimesele lugemisele tulevat mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu.

“Maal elavatel inimestel on suurem sõltuvus autost kui linnaelanikel. Pikemad vahemaad, piiratud ja käesolevast aastat tasuliseks muutunud ühistranspordivõimalused ning hajaasustus muudavad auto omamise hädavajalikuks. Seega mõjutab automaks maapiirkondade elanikke rohkem, kuna autot peetakse peamiseks transpordivahendiks,” lausus Andrei Korobeinik.

Pärnumaalt valitud saadik tõi esile, et maapiirkondades on sissetulek reeglina madalam ja ebastabiilsem kui linnades ning autot kasutatakse tööle sõiduks ja eluks vajalike toimingute tegemiseks. “Kauplused, arstiabi ja haridusasutused on tihtipeale kodust kaugemal ja see suurendab vajadust isikliku transpordi järele. Kui auto omamine muutub kallimaks, võib see mõjutada teenuste kättesaadavust ja inimeste igapäevaelu,” rääkis Andrei Korobeinik.

Automaksu kehtestamine rohkem kui kaks aastat väldanud majanduslanguse tingimustes suurendab Andrei Korobeiniku sõnul ühiskondlikku ebavõrdsust ja süvendab juba niigi raskes olukorras olevate inimeste rahalist koormust.

“Reformierakonna juhitav valitsus koguda automaksuga riigieelarvesse 236 miljonit eurot ning kui jagada see summa autoomanike arvuga (478 139), kujuneb autoomaniku aastaseks keskmiseks maksukoormuseks 493 eurot ja 58 senti. Automaksu asemel tuleks kehtestada ajutine pangamaks, mille abil saaks riigieelarvesse lihtsa vaevaga tuua 500 miljonit eurot,” märkis Keskerakonna juhatuse liige.

Tagasiside