Anastassia Kovalenko-Kõlvart: tõukerataste kindlustamisel tuleb lõpetada Bolti erikohtlemine
Riigikogu Keskerakonna fraktsioon annab täna menetlusse liikluskindlustuse seaduse muutmise eelnõu, mis lõpetaks kergliikurite kindlustamise osas erikohtlemise ja seaks sama tegevusala ettevõtted võrdsesse olukorda.
“Eelmine valitsuskoosseis muutis seadust, mille kohaselt peavad elektrilised tõukerattad olema liikluskindlustusega. Küll aga laieneb see vaid nendele elektritõukeratastele, mille kaal ületab 25 kilogrammi. Turu suurima rendiettevõte Bolti tõukerattad kaaluvad 24 kilogrammi, mis tähendab, et neil ei ole kohustust seda kulutust teha. See seab sama tegevusala ettevõtted ebavõrdsesse olukorda, sest suuruselt teise rendiettevõte Tuul Mobility tõukerattad kaaluvad rohkem kui 25 kilogrammi ning seega peavad olema kindlustatud,” selgitas Riigikogu liige Anastassia Kovalenko-Kõlvart.
Korruptsioonivastase erikomisjoni juhtiv Kovalenko-Kõlvart käsitles teemat ka esmaspäeval toimunud istungil, kus sai osapoolte selgitusi kuulates kinnitust varasematele kahtlustele, et tegemist oli poliitiliselt suunatud otsusega, mille eest seisid toonased koalitsioonipartnerid Reformierakond, sotsiaaldemokraadid ja Eesti 200.
“Rahandusministeeriumi ametnikud ning politsei ja Tervisekassa esindajad kinnitasid erikomisjoni istungil, et nende soov oli kehtestada võrdsed kindlustuse tingimused kõikidele turuosalistele, aga siis rahandusministri ametit pidanud Mart Võrklaevale see ei sobinud ning just poliitikute surve tulemusel jäid Bolti tõukerattad kindlustuse nõudest välja. Samuti on avalik info, et Bolti asutajaliikmed on teinud Reformierakonnale, sotsiaaldemokraatidele ja Eesti 200-le kokku rohkem kui 200 000 euro eest annetusi,” rääkis Kovalenko-Kõlvart.
Keskerakonna saadiku sõnul aitab kergliikurite kindlustamine kokku hoida ka maksumaksja raha. “Eelmisel aastal toimus kergliikuritega 422 liiklusõnnetustest, neist 171 olid juhtunud Bolti tõukeratastega. Kindlustuse puudumine tähendab, et inimene ei pruugi saada piisavat kaitset või kulud jäävad Tervisekassa ehk maksumaksja kanda. Kergliikuritega seotud õnnetuste arv kasvab iga aastaga ja koos sellega suureneb ka koormus riigieelarvele,” märkis Kovalenko-Kõlvart.