Vabaerakonna riigikogu fraktsioon esitas peaminister Jüri Ratasele arupärimise kütusehinna mõju kohta transpordisektorile ja tavatarbijale.

Valitsus kiitis möödunud nädalal heaks riigieelarve seaduse, milles ei nähta ette kütuseaktsiisi langetamist.„Eestis maksab kütus sisuliselt juba sama palju nagu mitmetes Lääne-Euroopa riikides. Arvestades sealsete riikide elatustaset, mõjutab hinnatõus Eestis just kõige rängemalt keskmise ja väiksema palga teenijaid. Maailmaturul toimunud kütusehinna kasv ja Eesti aktsiisipoliitika nullib tulumaksureformi ja palgatõusu positiivse mõju tarbijate ostujõule ja heaolule,“ põhjendab arupärimise üle andnud Vabaerakonna riigikogu fraktsiooni esimees Andres Herkel arupärimise ajendit.

Herkeli sõnul ei tangi enamik rahvusvahelisi vedusid tegevaid transpordifirmasid enam aastaid diislikütust Eestis. „Transpordisektori erialaliitude hinnangul pole olukord Eesti veonduses praeguses maksu- ja majanduskeskkonnas jätkusuutlik ega suuda konkureerida naaberriikide soodsamate tingimustega. Järelikult ei ole Eestis müüdava vedelkütuse hind võrreldes meie naaberriikidega  konkurentsivõimeline,“ ütleb Herkel.

„Kuidas tuua tagasi koju naaberriikides kütust tankivad ettevõtted? Kuidas mõjutab vedelkütuse hinnatõus tavatarbijat? Kuidas muuta Eesti atraktiivseks ka riiki transiidina läbivatele sõidukitele? Nendele küsimustele on vaja saada vastuseid. Vedelkütuse aktsiisi määra langetamine on transpordisektori konkurentsivõime parandamisel, tarbijate heaolu kindlustamisel ja tõstmisel oluliseks sammuks,“ on Herkel veendunud.

Seni on valitsus kalkuleerinud saamata jäänud tuluga, mis tekib vedelkütuse aktsiisi määra langetamise korral. „Meie küsimus peaministrile on vastupidine: milline on mõju vedelkütuse aktsiisi määra langetamisel majanduskeskkonna elavdamisele tervikuna?“ lisab Herkel.

Tagasiside