Herkel: kui palju jääks raha Eestisse, kui alandada kütuseaktsiisi Läti või Leedu tasemele?
Vabaerakonna riigikogu fraktsiooni esimees Andres Herkel ütles pärast peaminister Jüri Ratase vastamist Vabaerakonna esitatud arupärimisele kütuseaktsiiside kohta, et Vabaerakond arutaks hea meelega juba enne riigikogu valimisi, kui palju jääks Eesti ühiskonda alles raha, kui kütuseaktsiisi alandada Läti või Leedu tasemele.
Vabaerakonna riigikogu fraktsiooni esimees Andres Herkel ütles pärast peaminister Jüri Ratase vastamist Vabaerakonna esitatud arupärimisele kütuseaktsiiside kohta, et Vabaerakond arutaks hea meelega juba enne riigikogu valimisi, kui palju jääks Eesti ühiskonda alles raha, kui kütuseaktsiisi alandada Läti või Leedu tasemele.
Herkel kritiseeris teravalt rahandusministeeriumi tellitud aktsiisiuuringut. „Selle hinnasilt oli tohutu. Meie riigiasutused just nagu on minetanud võime ise olukordi analüüsida ja hinnanguid anda. Kõigepealt pannakse mööda ja siis pannakse hulk raha veel selle peale, et iseendale lasta selgeks teha, mida ja kuidas on mööda pandud. Kuigi, tõsi, loomulikult ei saa me mööda vaadata ka valitsusliidu poliitilisest tahtest, mis on ka ametnikke ilmselt nende arvestuste puhul mõjutanud. Ma ei tea, kas sellised aktsiisitõusud rahandusministeeriumi ametnike omaenese tarkusest oleksid tingimata tulnud,“ märkis Herkel.
„Kuidas tuua tagasi koju naaberriikides kütust tankivad ettevõtted? Kuidas mõjutab vedelkütuse hinnatõus tavatarbijat? Kuidas muuta Eesti atraktiivseks ka riiki transiidina läbivatele sõidukitele? Nendele küsimustele on vaja saada vastuseid. Vedelkütuse aktsiisi määra langetamine on transpordisektori konkurentsivõime parandamisel, tarbijate heaolu kindlustamisel ja tõstmisel oluliseks sammuks,“ on Herkel veendunud.
Seni on valitsus kalkuleerinud saamata jäänud tuluga, mis tekib vedelkütuse aktsiisi määra langetamise korral. „Meie küsimus peaministrile on vastupidine: milline on mõju vedelkütuse aktsiisi määra langetamisel majanduskeskkonna elavdamisele tervikuna?“ lisas Herkel.