Vabaerakonna riigikogu fraktsiooni liige ja parlamendi põhiseaduskomisjoni aseesimees Jüri Adams ütleb, et Eesti 200 esimees Kristina Kallas eksis poliitilise kommunikatsiooni mitme olulise reegli vastu.

Vabaerakonna riigikogu fraktsiooni liige ja parlamendi põhiseaduskomisjoni aseesimees Jüri Adams ütleb, et Eesti 200 esimees Kristina Kallas eksis poliitilise kommunikatsiooni mitme olulise reegli vastu.

„Kõigepealt on arusaamatu, miks kiitis Kallas heaks reklaamplakatid, millel ei olnud tema nime, nägu ega erakonna nime. Suurem osa neist inimestest, kes Hobujaama trammipeatusest tol päeval mööda käisid või seal ühissõidukit ootasid, ei ela valimiskampaania taktis. Nemad ei saanud üldse aru, miks ja kellele oli selline reklaam mõeldud. Aga põhiline küsimus: mis oli selle reklaami sisuline mõte?“ küsib Adams retooriliselt.

Adams ei mõista, kuidas ei saanud Kristina Kallas aru sellest, et see reklaam oli mõttetu ja kõigiti asjatu ega too Eesti 200-le toetushääli. „Minu meelest andis sisutute plakatite ülesriputamine Eesti 200 tegevusele tonaalsuse, mis peletab neist arukad ja mõistlikud valijad pigem eemale,“ on Adams veendunud.

Kristina Kallas korraldas järgmisel päeval pressikonverentsi ja õigustas oma ebaõnnestunud plakatikampaaniat. „Peale poliitilise kommunikatsiooni valdkonda kuuluvate eksimuste näitab see, et Eesti 200 esinaine, kes on juhtinud Tartu Ülikooli Narva kolledžit, ei mõista Eesti ühiskonna tegelikke probleeme ega taju, millises rütmis me tegelikult elame ja toimetame, luues ekslikke seoseid seal, kus neid ei ole. See on kurb. Selle asemel võiks mõelda hoopis põhiseaduse preambuli sõnadele, et tuleb „tagada eesti rahvuse, keele ja kultuuri säilimine läbi aegade“. Ent preambulis ega kusagil mujal ole öeldud midagi halvakspanevat teiste rahvuste kohta,“ ütleb Adams.

Tagasiside