Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Rahandusminister Ivari Padar  vastas Riigikogu liikmete Valdur Lahtvee, Marek Strandbergi, Aleksei Lotmani, Mart Jüssi, Maret Merisaare ja Toomas Trapido 25. septembril esitatud arupärimisele ohtlike veoste tollikontrolli ja suurõnnetuste kontrolli rahastamise kohta (nr 91). 

Padar selgitas, et kemikaaliseaduse kohaselt peab suurõnnetuse ohuga ettevõtte omanik võimaliku kahju hüvitamise kindlustama omavastutuse kahju eest, mis võib tuleneda suurõnnetusest. Seadus ei sätesta otsesõnu kindlustussumma suurust, kuid annab valitsusele aluse keelustada, piirata või peatada suurõnnetuse ohuga ohtliku ettevõtte tegevus juhul, kui ettevõtjal puudub vastutuskindlustus võimaliku raskema tagajärjega suurõnnetuse tekitatud kahju hüvitamiseks. Pädevateks asutusteks suurõnnetuse ohuga ettevõtete ohutuse alal on Päästeamet ja selle kohalikud päästeasutused ning Tehnilise Järelevalve Amet.  

Bensiini, diislikütust, mootorsõidukites kasutatavat vedelgaasi, petrooleumi, kerget kütteõli, põlevkiviõli või rasket kütteõli võib importida, eksportida, müüa või selle hoiu teenust osutada ainult majandustegevuse registris vastaval tegevusalal registreeritud äriühing. Vastutuskindlustuslepingu kindlustussumma peab olema vähemalt 500 000 krooni. Vastutuskindlustusleping peab katma kütuseettevõtte tegevuse tagajärjel kolmandatele isikutele tekkida võiva rahalise kahju hüvitise, rõhutas rahandusminister. 

Padar märkis, et tänase päeva seisuga on suuremates kaubasadamates, eelkõige Muugal ja Sillamäel, olemas keskkonnakahjude likvideerimisalane võimekus reostuse korje akvatooriumi piiramise osas, kulud reostuse likvideerimise eest kannab saaste põhjustaja. Suurendamaks valmisolekut suurte keskkonnakahjude leevendamiseks ja likvideerimiseks on 2009. aasta eelarvesse kavandatud vahendid Läänemere konventsiooni nõuetejärgseks merereostustõrje võimekuse tagamiseks. „Kokku planeeritakse aastani 2008–2010 soetada kaks laeva kogumaksumusega 700 miljonit krooni. 2009. aastaks on kavandatud kulutusteks 202,5 miljonit krooni. Kahe multifunktsionaalse laeva soetamisega saavutatakse reostustõrje võimekus 53% HELCOM-nõuetest. Hetkel on reostustõrje võimekus meil ainult 13% nõuetest,“ nentis Padar.           

Rahandusminister vastas veel Riigikogu liikmete Kadri Simsoni, Inara Luigase, Enn Eesmaa, Jüri Ratase, Kalev Kallo, Olga Sõtniku, Vladimir Velmani, Toomas Vareki, Valeri Korbi, Lembit Kaljuvee, Marika Tuusi, Aivar Riisalu, Vilja Savisaare, Mailis Repsi ja Evelyn Sepa poolt 16. oktoobril esitatud arupärimisele RAS Ookean kohustustega seotud kohtuvaidluse kohta (nr 97). 

Istungi stenogramm on internetis siin: 

Riigikogu pressitalitus

           
Tagasiside