Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Riigikogu mälestas istungi algul leinaseisakuga ootamatu surma läbi lahkunud Riigikogu liiget Peeter Kreitzbergi.
 
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts vastas Riigikogu liikmete Rannar Vassiljevi, Sven Mikseri, Urve Palo, Jaan Õunapuu ja Eiki Nestori 20. septembril esitatud arupärimisele AS Eesti Raudtee nõukogu otsuste kohta (nr 43).
 
Arupärijad soovisid teada ministri seisukohta Eesti Raudtee nõukogu tehtud otsuste kohta, mis seotud Hiina päritolu 16 uue veduri ostmisega?
 
Parts selgitas, et Eesti Raudtee on juhatuse kinnitusel enne vedurihanke väljakuulutamist rohkem kui kahe aasta jooksul alates 2008. aastast uurinud võimalusi uute vedurite soetamiseks või olemasolevate moderniseerimiseks. Minister märkis, et majanduslikult on otstarbekam uute vedurite soetamine kui vana veduripargi ülalpidamine. Eesti Raudtee kasutuses olevad manöövervedurid on ehitatud aastatel 1979–1987.  Parts viitas, et Eesti Raudtee praeguse nõukogu esimehe Viljar Araka sõnul tegi ettevõtte nõukogu uus koosseis majanduslikele argumentidele tuginedes veenva enamusega otsuse, sest manööverveduripargi väljavahetamata jätmine pärssinuks ettevõtte majandusarengut ja konkurentsivõimet.
 
Parts toonitas, et sõlmitud lepingu osapooled peavad tegutsema kokkulepitud tingimustele vastavalt ja lepingut täitma. Minister rõhutas, et kuigi Eesti Raudtee aktsiad kuuluvad riigile, on tegemist äriühinguga, kes vastutab oma kohustuste eest ise. „Vastavalt pakkumise spetsifikatsioonidele ja nendel tingimustel sõlmitud lepingule ei saa vedurite tarnijaks olev Hiina tehas toota teistsuguseid vedureid kui vaid neid, mis vastavad Euroopa Liidus ja ka 1520-millimeetrise rööpalaiusega raudteevõrgus kehtivatele kasutusnormidele,“ ütles Parts. Vastavalt lepingule on kõrvalekallete vältimiseks kaasatud juba vedurite projekteerimise algstaadiumis maailmas tunnustatud sertifitseerimisorganisatsioon Bureau Veritas Certification. Eesti Raudtee Cargol on õigus kahju kandmata lepingust taganeda, kui hangitavaid vedureid ei sertifitseerita, rõhutas Parts. Ta kinnitas tuginedes majandusministeeriumi ekspertide hinnangule, et kui realiseerub kavandatav logistiline stsenaarium, siis on see cargo majandusnäitajate seisukohalt väga kasulik tehing.
 
Haridus- ja teadusminister Jaak Aaviksoo vastas kahele arupärimisele. Need olid:
 
Riigikogu liikmete Yana Toomi, Deniss Boroditši, Viktor Vassiljevi, Ester Tuiksoo, Mailis Repsi, Aivar Riisalu, Mihhail Stalnuhhini, Inara Luigase, Enn Eesmaa, Eldar Efendijevi ja Tarmo Tamme 26. septembril esitatud arupärimine uute kooliõpikute kohta (nr 44);
                       
Riigikogu liikmete Mailis Repsi, Deniss Boroditši, Kalle Laaneti, Eldar Efendijevi, Tarmo Tamme ja Enn Eesmaa 12. oktoobril  esitatud arupärimine hariduskulude toetuse kohta riigieelarves (nr 45).
                       
Istungi stenogramm on internetis siin:
 
Riigikogu pressitalitus
Tagasiside