Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

IRLi parlamendifraktsioon avaldas täna toetust majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja rahandusministeeriumi kokkulepitud lahendusele Tallinna-Tartu kiirtee rahastamise osas, kuna see võimaldab neljarealise tee valitsusliidu leppes kavandatud ulatuses Mäoni valmis ehitada ilma, et teiste teede rahastamine kannataks.

Fraktsioon arutas tänasel koosolekul teedeehitusega seotud küsimusi ning asus seisukohale, et Eesti riik peab kasutama teedeehituseks nii kütuseaktsiisist laekuvat raha kui ka Euroopa Liidu struktuurifondide vahendeid. “Eestil on võimalus parandada oluliselt teede olukorda ja koos sellega liiklusohutust ning seda võimalust tuleb kasutada,” ütles fraktsiooni esimees Mart Laar.

Fraktsioon asus toetama majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning rahandusministeeriumi kokkulepitud lahendust, mis võimaldab ehitada Tallinna-Tartu neljarealise maantee nii, et riigi tugi- ja kohalike maanteede rahastamine ei kannata. Laari sõnul on suuri tee-ehitusi võimalik rahastada nii, et see ei toimu väiksemate riigiteede arvelt. Selleks tuleb suuri projekte rahastada täiendavalt lisaks 75%-le kütuseaktsiist riigieelarvesse laekuvale rahale.

Kuni aastani 2013 on riigil võimalik strateegilisteks transpordi infrastruktuuri investeeringuteks kasutada 10 miljardi krooni ulatuses Euroopa Liidu struktuurifondide vahendeid. See võimaldab teha suuri investeeringuid teedesse, liiklussõlmedesse, sadamatesse, lennuväljadesse ning ühistransporti, mida üksnes Eesti riigi omavahenditega nii kiiresti teha ei saaks. Selleks peab Eesti struktuurivahenditest tulenevad täiendavad investeerimisvõimalused ära kasutama.

Tagasiside