Riigikogu
Jäta navigatsioon vahele

Riigikogu

Riigikogu Reformierakonna fraktsiooni aseesimees Jaanus Tamkivi, kes koos kolleegidega sellel nädalal Saaremaa Laevakompaniid külastas, ütleb, et parvlaevaühenduse kvaliteet on hea, kuid alati saab seda veel paremaks teha.

„Kui meenutame, milline oli olukord Lääne-Eesti saarte ja mandri vahelise ühendusega kümme aastat tagasi, siis üks veoleping oli lõppemas, uut ei olnud, riigi ja teenuseosutaja suhted olid pingelised, kliendid rahulolematud ja ainus lootus näis olevat püsiühendus Muhumaa ja mandri vahel,“ rääkis Tamkivi.

„Täna on olukord hoopis teine. Ühendust peavad uued laevad, järjekorrad, eriti Saaremaa liinil, on haruldased, sadamad on täielikult uuendatud. Euroopa Liidu poolt on tulnud palju tuge rahaliselt, kuid sama oluline on olnud osapoolte mõistlik suhtumine ja omavaheline läbirääkimine. Asjad on arenenud ja kliendid nendest arengutest ainult võitnud,“ ütles Saaremaal elav Reformierakonna poliitik, kes töökoha tõttu Riigikogus on parvlaevaühenduse iganädalane kasutaja.

„Ka praegu on küsimusi, milles vedaja ning riik teenuse tellijana peavad kokkuleppele jõudma. Vedaja ettepanek on minna üle nn. autopileti kasutamisele, mis võimaldaks laevale laadimise muuta veelgi kiiremaks ja ladusamaks. Inimesele oleks väinast ülesõit sellisel juhul tasuta, sõidukipileti hind ilmselt kasvaks. Ettevõtjatele, kelle jaoks ühendus mandriga on tähtis, ei pruugi aga see plaan meeldida. Vaja on leida lahendus, mis rahuldaks kõiki osapooli,“ lausus Tamkivi.

Otsustada tuleb ka Hiiumaa liini võimalik lahutamine, veel ühe uue laeva ehitamine, riigi dotatsiooni suurus ja hooajalised graafikud. Riigi ning vedaja otsused peavad siin olema sellised, et maksumaksja raha oleks kasutatud efektiivselt, vedajal säiliks motivatsioon ja teenusekasutaja huvid oleksid kõige paremal moel kaitstud. Praegune veoleping lõpeb 2016. aastal ja enne seda peaksid need küsimused saama lahenduse.

Tamkivi sõnul on võimalus, et üle Suure Väina rajatakse püsiühendus endiselt reaalne. „Selle plaani realiseerimine nõuab aga loomulikult raha ning poole sajandi pikkust äriplaani. Mida parem on parvlaevaühendus, seda väiksem on vajadus silla järele. Seda mõistavad kõik, ka teenuse osutaja,“ lausus Jaanus Tamkivi.
 

Tagasiside